• OCR – oprogramowanie do skanowania tekstu

    Data publikacji: 15 sierpnia 2017

    OCR - oprogramowanie do skanowania tekstu

    [Głosów:6    Średnia:3.2/5]
    Oprogramowanie OCR do skanowania tekstu wykorzystywane są w przedsiębiorstwach MŚP niezależnie od branży. Rozwiązanie te nie tylko pozwala działać szybciej, ale przede wszystkim, w integracji z elektronicznym obiegiem dokumentów – wprowadza porządek w pracy całego zespołu.

    Oprogramowanie OCR

    OCR – (ang. Optical Character Recognition) to oprogramowanie, które służy do rozpoznawania znaków oraz tekstów w pliku graficznym. Głównym zadaniem OCR jest rozpoznanie tekstu w zeskanowanym dokumencie (np. faktura czy umowa). Oprogramowanie do skanowania pisma wykorzystuje różne metody segmentacji obrazu.

    Jedną z nich jest progowanie, co pozwala na wyodrębnienie konkretnych znaków z obrazu. Następnie są one osobno klasyfikowane w postaci poszczególnych liter. Program sprawdza cały rozpoznany tekst i poszczególne wyrazy pod kątem gramatyki i ortografii, dzięki czemu ryzyko pomyłki jest minimalne.

    Pobierz informacje o oprogramowaniu

    Program do skanowania tekstu – poznaj działanie

    Dlatego rozwiązanie te sprawdza się w każdym miejscu, gdzie pojawiają się dokumenty. Zasada działania jest prosta. System odczytuje informacje, jakie znajdują się na fakturze albo umowie, czy zamówieniu. Indywidualna konfiguracja programu pozwala nadać nazwy każdemu z pól, jakie są dostępne (co widoczne jest na przykładowym obrazku poniżej).

    Oprogramowanie OCR

    Faktura VAT – pole odczytane jako nazwa dokumentu (umowa, faktura, zapytanie ofertowe)

    Sprzedawca – pole odczytane jako dane firmy wystawiającej fakturę

    Nabywca – pole odczytane jako dane firmy otrzymującej fakturę

    Nazwa towaru/usługi – pole odczytane jako opis towaru/usługi oraz jej wartość

    Kwota do zapłaty – pole odczytane jako kwota do zapłaty

    Zaletą systemu jest usprawnienie i usystematyzowanie czynności, które do tej pory były powtarzane przy tych samych dokumentach. Księgowa albo sekretarka musiała za każdym razem przepisywać dane z faktury do systemu i uzupełniać odpowiednie pola: „nazwa firmy”, „NIP”, „adres”, „kwota do zapłaty”, itp.

    Teraz system OCR „przeczyta” dane na dokumencie i przeniesie je na ekran komputera. Jej zadaniem będzie sprawdzenie dokumentu oraz akceptacja lub poprawa, jeśli wkradnie się błąd. Pamiętajmy, że rozwiązanie te jest cały czas rozwijane i drobne pomyłki mogą się zdarzyć.

    Pobierz informacje o oprogramowaniu

    System OCR konfigurowany pod firmę

    Program do skanowania tekstu skonfigurowany jest zgodnie z wymaganiami i potrzebami firmy, która w niego zainwestowała. Użytkownik samodzielnie wskazuje, jak system ma traktować dane pole, jak ma wyglądać oraz co ma się w nim znaleźć.

    Możliwe jest także dołączenie pieczęci lub podpisu. Sama obecność systemu firmie sprawia, że dokument, który zostaje wprowadzony może bezpośrednio trafić do adresata/osoby decyzyjnej. Akceptacja lub odrzucenie faktury, a następnie przekazanie jej dalej zajmuje tylko kilka sekund.

    Skanowanie połączone z elektronicznym obiegiem dokumentów

    Na precyzyjne działanie systemu OCR wpływa także elektroniczny obieg dokumentów odpowiedzialny za dostarczanie faktur, umów i zapytań we wskazane miejsce. Dodatkowym rozwiązanie jest rozbudowa oprogramowania o moduły Business Intelligence i CRM, w zależności od potrzeb przedsiębiorstwa.

    Stojąc przed wyborem oprogramowania OCR oraz integracji z systemami informatycznym klasy ERP oraz DMS, warto skorzystać z pomocy specjalistów. Nasi eksperci są w stanie dobrać rozwiązanie odpowiadające potrzebom i wymaganiom firmy z danej branży.

    Zapraszamy do kontaktu pod numerem 32 263 00 00 lub mailowo biuro@connecto.pl