• System CRM ułatwi zarządzanie relacjami z klientem

    Data publikacji: 3 lipca 2016

    System CRM do zarządzania realacjami z klientem
    [Głosów:3    Średnia:4/5]

    Przedsiębiorcy decydują się na system CRM, często nie mając nawet pojęcia o potrzebach firmy. Nie wiedzą czego w niej brakuje i co należałoby zmienić. Te pytania są bardzo istotne przy wyborze systemu CRM, dlatego zanim postawimy na konkretne rozwiązanie, dobrze jest poznać głębiej swoje potrzeby i wymagania. Oto kilka kroków, które sprawią, że system CRM będzie idealnie współgrał z firmą.

    Po co mi system CRM i co on zawiera?

    Zdarza się, że właściciele firm decydują się na system CRM, a dopiero potem myślą czy on jest w ogóle potrzebny. Bo czym tak naprawdę jest CRM? Bardzo ogólnikowo można powiedzieć, że to system, który śledzi wszystkie ruchy i działania w przedsiębiorstwie po to, by w odpowiedni sposób zarządzać relacjami z klientem. Mówiąc jeszcze prościej to nawiązywanie, budowanie i utrzymywanie relacji na stopie handlowiec – klient, niezależnie od tego czy jest potencjalny kontrahent, czy może jesteśmy już na etapie negocjacji.

    System CRM - przykładowy pulpit

    W systemie widoczna jest historia działań, które podjęliśmy w kontaktach z klientem. Każdy krok jest zapisywany, co powoduje, że tworzona oferta może być indywidualna i dopasowana do potrzeb konkretnej firmy. Szczególnie, że mamy dostęp do archiwalnej korespondencji i kroków podejmowanych przez handlowców.

    Pobierz wersję demo systemu CRM

    Precyzyjne określenie potrzeb pod system CRM dla firmy

    Wdrażając system CRM powinniśmy precyzyjnie określić wymagania. Podstawa systemu CRM zawsze wygląda tak samo, ale jego działanie trzeba doprecyzować. Tutaj do tablicy wywołany jest zarząd oraz managerowie poszczególnych działów. Określają oni swoje potrzeby i to czego oczekują od systemu. Koniecznie jest przeanalizowanie procesów, jakie zachodzą w firmie, z czym są problemy i w jaki sposób pracują poszczególne działu firmy.

    Ważne, by poznać zarówno potrzeby kadry zarządzającej, jak i pracowników, dzięki temu system CRM będzie zawierał funkcje, których potrzebuje każdy pion dla szybszego i wydajniejszego działania. Poza tym wdrożenie będzie tańsze, bowiem zdarza się, że bez odpowiedniej analizy wdrażane są funkcje niewykorzystywane w danej firmie.

    System CRM - funkcje

    Wybierz system CRM, który jest dopasowany

    Dlaczego to tak istotne, by o zdanie na temat systemu pytać też pracowników? Bowiem to oni będą na co dzień użytkować system CRM, na który się decydujemy. Pamiętajmy, że to oni wprowadzają informacje i uzupełniają rubryki, z których potem analizy i raporty trafiają na biurko zarządu.

    Należy kierować się funkcjonalnością, a nie ceną. Wielu producentów oferuje pudełkowe rozwiązania, które nie zawsze są spójne z celami i oczekiwaniami firmy. Może dojść do sytuacji, gdzie system zostanie wdrożony, ale nikt z niego nie będzie korzystał. Zdarza się to również w momencie, gdy firma chce kupić system „na już”, bez wcześniejszej analizy. Takie działania wiążą się z kolejnymi kosztami tj. ponowna zmiana systemu lub poprawki w kupionym systemie, który nie zawsze można w prosty sposób skonfigurować.

    Korzyści po wdrożeniu

    Jedną z korzyści jest na pewno porządek i szybki dostęp do historii działań. Pracownicy na bieżąco uzupełniają informacje o klientach i nawet jeśli jeden, np. handlowiec będzie nieobecny w pracy, to drugi może przejąć jego obowiązki, ponieważ widzi w systemie, na jakim etapie jest dana sprawa oraz co należy dalej robić. Samo narzędzie pozwala też skrócić czas wykonywanych obowiązków oraz przypomina o terminach spotkań, umówionych telefonach, czy mailach.

    Po wdrożeniu systemu CRM powinno odbyć się szkolenie pracowników. To dość prosta, ale często pomijana procedura. Każdy z użytkowników musi poznać funkcje systemu, których będzie używał na swoim stanowisku. Szkolenie powinni prowadzić pracownicy firmy, która wdrażała oprogramowanie, ale nie jest to wymóg.

    System CRM do zarządzania realacjami z klientem

    Podsumowanie

    Decydując się na system CRM warto pamiętać, że to narzędzie, które wpłynie na strukturę firmy. Dlatego wybór oprogramowania wspierającego zarządzanie relacjami z klientem powinien rozpocząć się od wnikliwej analizy celów i procesów firmy. Dopiero w późniejszym etapie wybierać odpowiedni program tworzony pod nasze wymagania.

    CRM integruje się z rozwiązaniem elektronicznego obiegu dokumentów, zarządzaniem projektami oraz Business Intelligence (BI). Ponadto może działać z systemami klasy ERP. Więcej informacji dotyczących naszych systemów można uzyskać pod numerem telefonu 32 263 00 00.

    Pobierz wersję demo systemu CRM