• 4 kroki do usprawnienia procesu sprzedaży i dystrybucji

    Data publikacji: 15 sierpnia 2017

    Oprogramowanie dla handlu
    [Głosów:0    Średnia:0/5]

    Żeby znaleźć oprogramowanie dla handlu, które udoskonali funkcjonowanie firmy, potrzebujemy nie tylko czasu i pieniędzy, ale przede wszystkim odpowiedzi na pytania: co jest potrzebne do usprawnienia sprzedaży i dystrybucji oraz jakie będą z tego korzyści. Należy pamiętać, by wybrać system tworzony indywidualnie pod konkretną działalność, a nie według szablonu.

    Bowiem szansa na wprowadzanie zmian pozwoli dostosować się do sytuacji na rynku. A to w czasach, kiedy liczy się szybkość, sprawność, wiedza i mobilność jest najważniejsze. Wymagania te spełnia system Comarch ERP, wykorzystywany zarówno jako oprogramowanie dla handlu, usług i produkcji.

    POBIERZ DEMO OPROGRAMOWANIA

     

    Oprogramowanie dla handlu i dystrybucji

    Punktem numer jeden, o którym warto pomyśleć jest całkowite wsparcie w obszarze handlu i dystrybucji. System Comarch ERP pozwala na skoordynowanie działań, ich zautomatyzowanie, a co za tym idzie obniżenie kosztów możliwe jest zarówno pod kątem sprzedaży (realizacji sprzedaży oraz obsługi sieci detalicznej), a także od strony zakupowej (zarządzanie procesami i dokumentami zakupu).

    Oprogramowanie dla handlu - jasne i czytelne wykresy

     

    Równie ważna jest gospodarka magazynowa, która upraszcza działania odbywające się na magazynie. Pozwala na kontrolę poziomu zapasów, eliminowanie błędów w obszarze magazynu, a także wspiera wiele zdań związanych z logistyką. Wszelkie historie towarów, obroty, wskaźniki magazynowe i uzyskane marże można analizować, wykorzystując do tego raporty Business Intelligence. Tutaj piszemy “czym jest system Business Intelligence”.

     

    Comarch ERP najczęściej wybieranym systemem

    To kolejne ułatwienie wykorzystywane w handlu i dystrybucji. Posiadając rozwiązanie CRM dostępne w systemie ERP możemy swobodnie budować bazę wiedzy o klientach i prowadzić wcześniej zaplanowane działania. System pozwala też na zebranie i analizowanie informacji z rynku, które mówią o preferencjach klientów dotyczących produktów czy usług. Dowiemy się też jak kontrahenci oceniają nas pod kątem współpracy.

    Wszystko może odbywać się za pomocą ankiet przeprowadzanych podczas wizyt w siedzibie klienta lub poprzez działania telemarketingowe. Każdy kontakt telefoniczny, mailowy albo tradycyjne spotkanie jest zapisywany w systemie, dzięki temu znamy historię wykonanych zadań. Na jej podstawie możemy przygotować indywidualną ofertę dla danego klienta.

     

    Planowanie i kontrola

    Następnym krokiem usprawniającym działania jest system, który pozwala zaplanować i kontrolować wszystkie zadania pracowników niezależnie od tego, w jakim dziale pracują. Na bieżąco dostajemy informację jak wygląda, np. postęp prac związanych ze sprzedażą i co obecnie przygotowuje dział marketingu. To dodatkowo możliwość podziału sprzedaży na dowolne strefy, gdzie wyznaczymy osoby odpowiedzialne za kontakt z daną w firmą w wybranym rejonie.

     

    Dostępność w każdym miejscu

    Aplikacje mobilne to ostatni, ale równie ważny krok do poprawienia funkcjonowania firmy. Ich działanie gwarantuje nam właściwy obieg informacji i automatycznie przypomina o zadaniach do wykonania. Stworzone plany sprzedaży, ich analiza oraz realizacja może być podzielona na rejony i przypisana do konkretnych opiekunów. Do planowania wizyt przedstawicieli handlowych oraz kontroli ich działań, czy analizy rezultatów możemy wykorzystać aplikacje Comarch ERP Mobile Kierownik dostępną w oferowanych przez nas rozwiązaniach.

     

    Wybierając System ERP dla sprzedaży i dystrybucji otrzymujesz:

    możliwość tworzenia ścieżek wystawiania dokumentów magazynowo – handlowych
    bieżący dostęp do informacji o kliencie na każdym etapie transakcji
    kontrolę sprzedaży w powiązaniu z procesem zakupu
    rejestrację zamówień, reklamacji, przyjęć i wydań magazynowych
    analizę historii towarów i obrotów firmy

    POBIERZ DEMO OPROGRAMOWANIA