Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

Slide Budżetowanie

Planuj wydatki, uwzględniaj marżę, koszty i amortyzację. Ewaluuj budżet na bieżąco

Pobierz demo

Budżetowanie

Platforma Connecto

Budżetowanie jest jednym z najważniejszych procesów działania firmy. Odpowiednie metody i narzędzia pozwalają na tworzenie planów budżetowych i zestawianie ich z rzeczywistymi danymi. Informacje te pozwalają na podejmowanie decyzji biznesowych uwarunkowanych aktualną kondycją finansową i cashflow firmy.

Pobierz wersję demo

Budżetowanie pozwala w najbardziej efektywny sposób wykorzystać zasoby finansowe i usprawnić podejmowanie decyzji związanych z poszczególnymi procesami biznesowymi np. w zakresie zarządzania usługami czy produkcją. Program do budżetowania spełnia również funkcję kontrolną.

Widoczne jest to między innymi przy porównaniu rzeczywistych kosztów z tymi, które zostały zaplanowane przez menedżerów działów. Pozwala to na szybką analizę przyczyn i eliminację nieskutecznych działań. Innym sposobem kontroli kosztów jest porównywanie dokumentów kosztowych z zamówieniami czy umowami w ramach zintegrowanego z budżetowaniem modułu elektronicznego obiegu dokumentów.

Budżetowanie i jego możliwości

Działanie systemu do budżetowania kosztów

Moduł prezentuje wszystkie planowane i rzeczywiste wartości. Mogą to być zarówno przepływy pieniężne jak i rzeczowe – firmy budowlane mogą wykorzystać ten obszar do planowania i realizacji kosztorysu (np. zużycie betonu na budowie).

Budżetowanie w przedsiębiorstwie

Planowanie budżetu na przykładzie firmy budowlanej

Budżet najczęściej jest pochodną kosztorysu powstałego na etapie ofertowania. W ramach procesu sprzedażowego, oferta konwertowana jest na teczkę projektową, w której automatycznie powstaje pierwsza wersja budżetu. 

Struktura budżetu może być dowolna, a w tym przypadku prezentuje rozbicie etapowe i w podziale na robociznę, materiały i sprzęt. Oprócz typowych kolumn takich jak plan i realizacja kosztów i przychodów, kierownik projektu lub dział controllingu może zdefiniować dowolne inne pole, które wykona dowolny algorytm matematyczny lub pobierze dane z dowolnego źródła (np. plan kont systemu księgowego).

System do budżetowania

Stały nadzór budżetów

Warto pamiętać, że proces budżetowania nie jest jednorazowy. Uzgodnienie i zatwierdzenie poszczególnych budżetów to tylko jeden z elementów. Kolejnym z nich jest nieprzerwane kontrolowanie finansów i bieżące reagowanie w momencie braku efektów. 

Budżetowanie integruje się w pełni z systemem CRM oraz systemem ERP, które opisujemy na blogu Connecto.

Budżetowanie connecto

Jesteś zainteresowany rozwiązaniem budżetowania? Wypełnij poniższy formularz, a nasi specjaliści skontaktują się z Tobą najszybciej, jak to możliwe.

Formularz kontaktowy













    logo_connecto_horizontal_white
    biuro@connecto.pl
    32 263 30 65

    Biuro w Sosnowcu

    32 263 00 00
    ul. Mariacka 1 / 5
    41-205 Sosnowiec

    Biuro w Łodzi

    42 715 89 00
    ul. Łagiewnicka 54-56
    91-463 Łódź

    O firmie

    • Referencje
    • Kariera
    • O nas
    • Kodeks etyczny

    Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN

    Polityka prywatności | Regulamin