Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

ERP dla drukarni

inBaza wiedzy, System ERP

System ERP pomaga znacznie łatwiej zarządzać zasobami. Takie rozwiązania sprawdzają się w różnych branżach, ponieważ pozwalają bardziej świadomie prowadzić działalność, niezależnie od jej charakteru. W tym wpisie wyjaśniamy, jak działa ERP dla drukarni i dlaczego warto go wdrożyć, a także jak wybrać najlepszy system!

System ERP dla drukarni

System ERP dla drukarni to profesjonalne oprogramowanie przeznaczone do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ang. Enterprise Resource Planning). Pod pojęciem tym kryją się nie tylko zasoby fizyczne (m.in. sprzęt, papier, tusze/tonery i inne surowce), ale też finansowe (m.in. dostępne środki pieniężne, kredyty), ludzkie (pracownicy oraz ich umiejętności i wiedza) oraz niematerialne (m.in. reputacja firmy). Zapanowanie nad wszystkimi tymi kwestiami jest bardzo trudne, a przy tym kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania i rozwoju działalności. Dodatkowe wsparcie ze strony IT jest jak najbardziej wskazane.

Systemy ERP są powszechnie wykorzystywane w firmach z różnych branż. Współcześnie są już uznawane właściwie za standard, nawet w przypadku mniejszych organizacji. W dobie ogromu zalewu informacji i błyskawicznej wymiany danych są po prostu niezbędne. Dzięki nim można świadomiej planować prace, kontrolując sytuację w firmie oraz umożliwiając płynną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Wdrożenie takiego systemu może przyczynić się do wyraźnego podniesienia poziomu oferowanych usług, a także zdecydowanie poprawia warunki pracy.

Zalety ERP w drukarni

Niekwestionowane zalety ERP w drukarni sprawiają, że przedsiębiorcy chętnie implementują taki system w swoich firmach. Przede wszystkim korzystanie z tego oprogramowania pozwala:

  • usprawnić, a nawet zautomatyzować wiele formalności,
  • uporządkować dokumenty,
  • kontrolować zapasy i dostawy papieru, tuszu/tonerów i innych surowców,
  • monitorować stan maszyn i sprzętu,
  • nadzorować postępy w realizacji zleceń,
  • rozdysponowywać zadania pracownikom,
  • tworzy harmonogramy pracy,
  • łatwiej dopełniać sprawy związane z kadrami i płacami,
  • analizować dane o firmie, by na ich postawie podejmować lepsze decyzje biznesowe.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu?

Na rynku dostępnych jest wiele różnych systemów ERP, dlatego przed zakupem warto porównać przynajmniej kilka opcji. W ten sposób można dobrać wariant najbardziej zgodny z potrzebami i specyfiką drukarni. Na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu?

  • Obsługę – intuicyjny interfejs sprawia, że proces wdrożenia przebiegnie szybko i bezproblemowo, bo wystarczy tylko jedno szkolenie dla pracowników. Takie oprogramowanie powinno ułatwiać pracę, a nie ją utrudniać, dlatego powinno być możliwie najłatwiejsze w obsłudze;
  • Kompatybilność z innymi programami i aplikacjami – rozbudowany system często zastępuje większość dotychczas używanych rozwiązań IT, ale w wielu przypadkach musi współpracować także z innymi narzędziami. Możliwość integracji znacznie ułatwia wykonywanie codziennych obowiązków, zapobiegając opóźnieniom, błędom i niedopatrzeniom;
  • Elastyczność i skalowalność – sytuacja w drukarni może dynamicznie się zmieniać, dlatego dobrze, by system dało się modyfikować. W momencie gdy firma zacznie się rozwijać, nie będzie konieczne inwestowanie w kolejny program, bowiem wystarczy go rozbudować, dodając kolejne moduły. Tak samo, dobrze by dało się z niego usunąć niepotrzebne funkcje, żeby nie tworzyły zamieszania i nie musiały być opłacane;
  • Dostępność – system online pod wieloma względami ma przewagę nad tradycyjnym oprogramowaniem, które można zainstalować tylko na określonej liczbie urządzeń. Platforma dostępna z poziomu przeglądarki i aplikacji może być z powodzeniem wykorzystywana przez pracowników zdalnych i działających „w terenie”, co jest praktyczne w wielu sytuacjach, np. przy odbiorze papieru z hurtowni czy projektach wykonywanych przez grafika pracującego z domu;
  • Wsparcie techniczne – poprawnie wdrożony system będzie działał bez zarzutu, ale awarie i nieprawidłowości zdarzają się nawet w przypadku najlepszych programów. Z tego względu warto upewnić się, że nad działaniem ERP będzie czuwał zespół dedykowanych informatyków. Dobrze, by użytkownicy dodatkowo mieli dostęp do help desku, za pośrednictwem którego będą mogli zgłaszać problemy oraz otrzymywać informacje na temat napraw i prac konserwacyjnych.

Z kim konsultować wybór i wdrożenie?

Wybór i wdrożenie systemu ERP najlepiej skonsultować z profesjonalistami. Pozornie idealna opcja może okazać się w praktyce niezbyt funkcjonalna, dlatego dobrze jest zasięgnąć porady u ekspertów posiadających wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i implementacji takich narzędzi.

W ofercie Connecto dostępne są polecane, powszechnie wykorzystywane systemy Comarch: ERP Optima dla małych i średnich firm, a także ERP XL dla dużych organizacji i korporacji. Dobieramy i personalizujemy oprogramowanie oraz zajmujemy się kompleksowo jego wdrożeniem. Zapewniamy również kompleksowe wsparcie techniczne, dbając o to, by ewentualne zakłócenia były usuwane tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.

U nas możesz przekonać się jak działa system jeszcze przed jego zakupem. Udostępniamy wersje demonstracyjne, a także przygotowujemy specjalne darmowe prezentacje, na których nasi konsultanci przedstawiają wszystkie funkcje oraz odpowiadają na pytania.

Chcesz umówić się na spotkanie z konsultantami Connecto stacjonarnie lub zdalnie? Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 32 263 00 00.

Najnowsze wpisy

CRM dla marketingu

CRM dla marketingu

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Kategorie

  • Aplikacje mobilne
  • Baza wiedzy
  • Budownictwo i deweloperzy
  • Business Intelligence
  • Case Study
  • Cennik Oprogramowania
  • Connect To Biznes Cafe
  • E-commerce i B2B
  • Fotowoltaika
  • Kadry i płace
  • Konferencja
  • Księgowość
  • O firmie
  • Obieg dokumentów
  • Platforma Connecto
  • Podcast
  • Praca zdalna
  • Produkcja
  • Relacje z klientami – CRM
  • Sprzedaż i dystrybucja
  • System DMS
  • System ERP
  • Video
  • Webinarium
  • Zarządzanie projektem

Related Posts

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

logo_connecto_horizontal_white
[email protected]
32 263 30 65

Biuro w Sosnowcu

32 263 00 00
ul. Mariacka 1 / 5
41-205 Sosnowiec

Biuro w Łodzi

42 715 89 00
ul. Łagiewnicka 54-56
91-463 Łódź

Biuro w Krakowie

577 680 444
ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
30-644 Kraków
  • Referencje
  • Kariera
  • O nas
  • Kodeks etyczny
  • Polityka plików cookies (EU)

Polityka prywatności | Regulamin

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
Zarządzaj swoją prywatnością
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}