Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

Slide Faktura kosztowa

Nadawaj błyskawiczny bieg sprawom księgowym i na bieżąco analizuj wydatki

Pobierz demo
Faktura kosztowa Connecto

Faktura kosztowa

Automatyzacja obiegu faktur kosztowych według ustalonych ścieżek i sposobu akceptacji potrafi zmienić jakość pracy w firmie. Dzięki systemowi informatycznemu masz wgląd w pełny obieg dokumentu – wiesz, co dzieje się z nim w danej chwili.

Kontrolujesz, z jakim planem wydatkowania jest związany i którego z obszarów działań firmy bądź realizowanych projektów dotyczy. Zapewne wiesz, jak działa firma bez cyfrowej ścieżki obiegu dokumentów. Poniżej możesz sprawdzić, co zmieni się po wdrożeniu elektronicznej faktury kosztowej.

#papierowa #analogowa

Faktura przychodzi pocztą lub emailem (wtedy jest drukowana) do sekretariatu…

  1. Nadanie numeru
  2. Wpis do księgi dokumentów przychodzących
  3. Wpis do excela – rejestru w komputerze w sekretariacie
  4. Dokument w wersji papierowej wędruje po biurkach kolejnych osób:
    – zweryfikowanie faktury przez kierownika i przekazanie jej do opisu
    – opis merytoryczny pracownika, powrót dokumentu do kierownika
    – zatwierdzenie wydatku przez kierownika, przekazanie faktury do księgowości
    – zatwierdzenie wydatku przez księgowość, przekazanie faktury do dyrektora/prezesa
  5. Wydatek jest zatwierdzany przez dyrektora/prezesa i przekazywany po raz kolejny do księgowości
  6. Dokument trafia do księgowości, faktura jest skanowana oraz wpisywana ręcznie do systemu księgowego
  7. Dokument trafia do realizacji w systemie księgowym
  8. Księgowość wystawia przelew w systemie księgowym
  9. Dyrektor/prezes zatwierdza przelew
  10. Faktura w wersji papierowej przechowywana jest w segregatorze

Realia przed

  • faktury fruwają po różnych biurkach, na niektórych się piętrzą
  • „wydzieranie z gardeł”, czyli codzienne awantury o brak zatwierdzenia, podpisu, przetrzymanie, zagubienie etc.
  • rozproszone rejestry – każdy pracownik dla własnego bezpieczeństwa prowadzi własny budżet oraz własny rejestr, kiedy opisywał i komu przekazał dany dokument
  • brak możliwości bieżącego analizowania kosztów

… a co, jeśli gwarancja, na usługę, którą wykonujemy u klienta, wynosi 60 miesięcy i w tym czasie powinniśmy mieć wgląd we wszystkie faktury?

#elektroniczna #cyfrowa

Faktura przychodzi pocztą lub emailem do sekretariatu…

  1. Dokument dodawany jest do Platformy Connecto z dysku komputera bądź skanera, jeśli posiada formę papierową. W przypadku skanowania system OCR automatycznie wypełnia dane z faktury, sekretarka weryfikuje ich poprawność (nie musi wklepywać ich „z palca”)
  2. Faktura przekazywana jest drogą elektroniczną kierownikowi odpowiedzialnemu za budżet
  3. Kierownik albo samodzielnie ją opisuje, albo po weryfikacji z budżetem przekazuje elektroniczny dokument pracownikowi odpowiedzialnemu za jej opis merytoryczny
  4. Po opisie przez pracownika, kierownik jednym kliknięciem spina fakturę z budżetem i przekazuje ją swojemu przełożonemu
  5. Przełożony weryfikuje sposób rozliczenia faktury, akceptuje i przesyła do księgowości
  6. Księgowa uzupełnia informacje księgowe oraz weryfikuje ścieżkę obiegu faktury
  7. Dokument jednym kliknięciem przesyłany jest do systemu księgowego, zintegrowanego z Platformą Connecto, dyrektor/prezes zatwierdza przelew
  8. Faktura w wersji elektronicznej jest przechowywana w systemie, w każdej chwili można do niej dotrzeć
Pobierz wersję demo

Realia po

  • brak dokumentów w wersji papierowej
  • pełny wgląd w obieg dokumentu – kto kiedy go weryfikuje, opisuje i zatwierdza
  • Jeden wspólny rejestr dokumentów, dostępny dla pracowników zgodnie z uprawnieniami (nie wszyscy widzą wszystko)
  • możliwość bieżącego analizowania kosztów

Platforma Connecto mapuje procesy obiegu dokumentów i danych w przedsiębiorstwach i zamienia je w narzędzia informatyczne, by usprawnić i ułatwić procesy w firmie. Potrafimy dostosować ją do potrzeb każdego biznesu. Personalizujemy rozwiązania i programujemy je indywidualnie, zawsze we współpracy z klientem.

Obieg faktury kosztowej od Connecto

Obieg faktury w Platformie Connecto

Obieg faktury kosztowej w Platformie Connecto to wygodne środowisko pracy dla wszystkich pracowników związanych z dekretacją i akceptacją wydatków w firmie.

Cyfrowa ścieżka dla faktury zostaje ustalona w czasie analizy przedwdrożeniowej przez naszych konsultantów zgodnie z regułami obowiązującymi w danej firmie (może istnieć wiele wariantów, w zależności od miejsca wytworzenia kosztu, kwoty granicznej dla akceptacji albo etapu i sposobu weryfikacji).

fk2 (1)

Obieg faktury kosztowej i jej zalety

Błyskawicznie nadajesz bieg sprawom księgowy

Zyskujesz jeden, wspólny rejestr dostępny dla pracowników zgodnie z nadanymi uprawnieniami (nie wszyscy widzą wszystko). Panujesz nad przepływami pieniężnymi, ponieważ faktury nie giną.

Analizujesz koszty bieżące względem planów

Minimalizujesz ryzyko błędu w opisie

Płynnie rozliczasz faktury zgodnie z utworzonymi regułami (np. ustalony mechanizm obiegu FV do 2000 zł ma krótszą ścieżkę niż obieg FV powyżej 2000 zł, ponieważ wymaga jedynie zatwierdzenia zgodności kosztu przez kierownika zarządzającego budżetem, do którego FV jest przypisana).

Automatyzujesz – uzupełnianie danych księgowych i budżetowych

Weryfikujesz faktury względem zamówień i umów

Jesteś zainteresowany rozwiązaniem dla faktury kosztowej? Wypełnij poniższy formularz, a nasi specjaliści skontaktują się z Tobą najszybciej, jak to możliwe.

Formularz kontaktowy

Sekretarka loguje się do Platformy Connecto, by dodać fakturę kosztową. W tym celu wybiera zakładkę “zadania”, “faktury kosztowe”, dodaj nową “fakturę kosztową”. Dodaje dokument z dysku swojego komputera, jednak alternatywnie może też zeskanować go i dopiero dodać do systemu.

Obieg faktury kosztowej w Platforma Connecto

Aby przyśpieszyć pracę korzysta z wbudowanego silnika OCR, który służy do automatycznego odczytywania dokumentów, w tym przypadku faktury kosztowej. OCR uzupełnia pola: numer obcy, kontrahenta na podstawie NIPu sprzedawcy, datę wpływu, formę i termin płatności, wartości brutto oraz netto. 

Kolejny krok to dodanie pozycji na fakturę, w taki sposób, jaki ma być uzupełniony w rejestrze VAT. Uzupełnia tylko pole opis i wartość netto, ponieważ na podstawie stawki wylicza się vat oraz wartość brutto. Sekretarka przekazuje dokument do rozpisania pod budżety, wybierając z listy użytkowników Darka Kierownika.

Obieg faktury kosztowej – akceptacja kierownika

Kierownik odbiera dokument klikając w powiadomienie, co uruchamia formularz faktury kosztowej. Po zapoznaniu się z treścią faktury może przekazać ją dalej, np w przypadku, gdy nie będzie odpowiednim adresatem. Może też rozliczyć ją względem budżetów.

Użytkownik decyduje się podjąć fakturę kosztową, co odblokowuje możliwość rozliczania budżetów. Dodaje nową pozycję rozliczeniową, wybierając budżet zadaniowy. Z listy aktywnych zadań zaznacza temat “budowa drogi DK74”, a następnie pozycje budżetową “materiały”. Uzupełnia kolumnę “wartość rozliczenia” wpisując kwotę pięciu tysięcy złotych, a następnie opisuje rozliczenie jako kruszywo na budowę drogi.

Faktura jest w pełni rozliczona, o czym informuje pole “pozostało do rozliczenia” wskazujące 0 złotych. Kierownik, zgodzie z funkcjonującym schematem obiegu dokumentu, przesyła fakturę do swojego przełożonego w celu akceptacji poniesionych kosztów.

Odbiór faktury kosztowej przez dyrektora

Dyrektor loguje się do Platformy Connecto i odbiera dokument od kierownika Mając wgląd do skanu faktury sprawdza, w jaki sposób została ona rozliczona. Następnie akceptuje ją i przesyła do księgowości.

Przekazanie dokumentu przez dyrektora do księgowej

Księgowa loguje się do Platformy Connecto i odbiera dokument od dyrektora. Na formularzu pojawiły się dodatkowe pola, które zmieniać może tylko księgowa. Uzupełnia ona rejestr VAT oraz kategorię, czyli miejsce powstania kosztu, zarówno dla całego dokumentu, jak i dla pozycji. Na zakładce obieg dokumentów widoczna jest cała ścieżka przebiegu faktury kosztowej.

Faktura została zarejestrowana przez Martę Sekretarkę, przekazana do Darka Kierownika, który podjął ją na etap dekretacja. Następnie przekazał fakturę do Artura Dyrektora w celu akceptacji, zaś ten przesłał dokument do Justyny Księgowej na etap księgowość.

Ostatnim krokiem jest przesłanie dokumentu do zintegrowanego z Platformą Connecto oprogramowania księgowego. W prezentowanym przypadku jest to system Comarch ERP Optima. Księgowa używa przycisku przenieść do systemu ERP, co rozpoczyna procedurę integracji danych. Jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie, faktura zniknie z ekranu.













    logo_connecto_horizontal_white
    [email protected]
    32 263 30 65

    Biuro w Sosnowcu

    32 263 00 00
    ul. Mariacka 1 / 5
    41-205 Sosnowiec

    Biuro w Łodzi

    42 715 89 00
    ul. Łagiewnicka 54-56
    91-463 Łódź

    Biuro w Krakowie

    577 680 444
    ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
    30-644 Kraków
    • Referencje
    • Kariera
    • O nas
    • Kodeks etyczny
    • Polityka plików cookies (EU)

    Polityka prywatności | Regulamin

    Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
    Zarządzaj swoją prywatnością
    Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
    Funkcjonalne Always active
    Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
    Preferencje
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
    Statystyka
    Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
    Marketing
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
    Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
    Zarządzaj opcjami
    {title} {title} {title}