Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

Slide Księga kancelaryjna

Zamień ciężkie księgi z korespondencją na lekki system elektroniczny, w którym nic nie zginie

Pobierz demo
Kancelaria CONNECTO v2

Księga kancelaryjna

Rejestracja pism wychodzących i przychodzących. Błyskawiczne wyszukiwanie dokumentów i wiązanie ich z projektami, klientami i kontrahentami. Korespondencja drukowana seryjnie i wysyłana bez konieczności przybijania pieczątki. Księga kancelaryjna w wersji cyfrowej pomoże Ci sprawniej zarządzać firmową korespondencją.

#papierowa #analogowa
  1. Sekretariat odbiera korespondencję przychodzącą
  2. Sekretarka nadaje kolejny numer każdej z przesyłek, których adresatem jest firma bądź spółka z grupy firm
  3. W przypadku korespondencji mailowej drukowany jest dokument oraz osobno treść maila
  4. Korespondencja ręcznie wpisywana jest do księgi kancelaryjnej (albo wspólnie z odpowiednią notacją, albo osobno dla księgi pism przychodzących oraz księgi pism wychodzących)
  5. Schemat wpisu dokumentów przychodzących dotyczy każdorazowo: daty otrzymania korespondencji / numeru i daty nadania korespondencji / nadawcy / treści otrzymanej korespondencji / charakterystyki załączników / numeru akt sprawy / uwag / podpisu referenta, do którego została skierowana korespondencja z sekretariatu (wraz z datą jej pobrania)
  6. Schemat wpisu dokumentów wychodzących dotyczy każdorazowo: daty wysłanej korespondencji / nadawcy – osoby odpowiedzialnej za przygotowanie korespondencji / adresata korespondencji / treści wysyłanej korespondencji / numeru odpowiedzi jakiej dotyczy korespondencja / numeru akt sprawy / uwag
  7. W przypadku nadawania przesyłek za pośrednictwem Poczty Polskiej sekretarka wpisuje raz jeszcze wszystkie dokumenty z Księgi pism wychodzącej do księgi pocztowej, w której dodatkowo szacuje koszt nadania każdej z przesyłek, w zależności od jej rodzaju
  8. Przesyłki nadawane kurierem bądź innym operatorem pocztowym trafiają do dodatkowego rejestru, w którym zgrupowane są dowody – dokumenty nadania przesyłek kurierowi / operatorowi

Realia przed

  • Ręczne wpisywanie informacji do księgi kancelaryjnej
  • Fizyczne przekazywanie pism do odpowiednich osób
  • Tomy zapisane lakonicznymi, robionymi w pośpiechu, treściami
  • Księga kancelaryjna posiada „podksięgi” – dedykowane poszczególnym operatorom książki / segregatory nadawcze
  • Nie ma jednego rejestru łączącego wszystkie rodzaje kosztów pism wychodzących
  • Kserowane są kopie dokumentów, oryginały trafiają do segregatorów, a kopie w kolejnych kopiach kopii krążą po firmie
  • W razie pomyłki nie jest możliwa korekta ad hoc
  • Sekretarka stoi na poczcie w oczekiwaniu na podbicie pieczątką przesyłek oraz książki pocztowej z pocztą wychodzącą
#elektroniczna #cyfrowa
  1. Korespondencja przychodzi do sekretariatu mailem bądź przesyłką tradycyjną
  2. Sekretarka dodaje rekord w programie Platforma Connecto, w module kancelaria, uzupełnia adresata, wybiera z listy kontrahenta (bądź – jeśli to nowy partner – wpisuje dane ręcznie), system automatycznie uzupełnia jego dane adresowe i biznesowe; jeśli trzeba jednym kliknięciem przenosi maila do systemu jako załącznik z możliwością druku do PDFa, następnie spina korespondencję z projektem / sprawą jakiej dotyczy i wysyła pismo cyfrowo do adresata nadając mu adekwatny status ważności
  3. W przypadku korespondencji wychodzącej, w zależności od wyboru sposobu nadania (pocztowa przesyłka ekonomiczna, polecona, priorytetowa, kurier, inPost, etc), system automatycznie wskazuje koszt (cenę przesyłki) i umieszcza ją w rubryce
  4. System umożliwia wybranie innego adresu niż adres rejestrowy kontrahenta, do którego nadawana jest korespondencja (to ważne w przypadku firm wielooddziałowych)
  5. Wszystkie dokumenty podpinane są pod korespondencję (potwierdzenia odbioru, numery listów przewozowych, załączniki, etc.)
  6. Nie istnieje osobna książka pocztowa, wydruki dla Poczty są generowane automatycznie, nic nie wymaga wypisywania ręcznego do żadnego innego rejestru
Pobierz wersję demo

Realia po

  • Wiesz kto, kiedy i co nadał bądź odebrał
  • Nie potrzebujesz dodatkowych rejestrów
  • Dane korespondencyjne zasysają się automatycznie
  • Niczego nie wypisujesz ręcznie
  • Wiesz, kto przygotował przesyłkę, ponieważ w systemie widać każdego operatora modyfikującego
  • Możesz rozparcelowywać przesyłki pod poszczególne spółki w grupie bądź oddziały firmy

Platforma Connecto pomaga w uporządkowaniu i przyporządkowaniu do poszczególnych projektów oraz odpowiedzialnych za nie pracowników korespondencji przychodzącej i wychodzącej. Potrafimy ją skonfigurować idealnie z Twoimi wymaganiami i przyjętym systemem pracy, niezależnie od tego, ile oddziałów bądź spółek w grupie obsługuje sekretariat.

Księga kancelaryjna może być podzielona na dwie osobne księgi – rejestr pism przychodzących oraz korespondencję wychodzącą. Zasady jej dokumentowania zazwyczaj określa regulamin organizacyjny, precyzujący obieg dokumentów, a system elektronicznego obiegu dokumentów w Platformie Connecto potrafi zmienić go w szybkie i skuteczne narzędzie do zarządzania całością korespondencji.

Księga kancelaryjna od Connecto

Poczta przychodząca i wychodząca w Platformie Connecto

Może funkcjonować w dwóch odrębnych rejestrach lub jako jedno, wspólne zestawienie, w którym zaznaczasz z listy PW / PP, czy dane pismo jest pismem wychodzącym czy przychodzącym. Katalog pism może być prowadzony w wątkach tematycznych powiązanych z kontrahentami i prowadzoną korespondencją.

pisma przychodzące księga kancelaryjna

Sprawne wyszukiwanie korespondencji

Dzięki Platformie Connecto szybko odszukasz pismo, którego potrzebujesz. Odnajdziesz jego ścieżkę wędrówki po firmie, sprawdzisz status sprawy. Pisma możesz wyszukiwać po Nadawcy / Odbiorcy / Dacie / Kontrahencie bądź kliencie / Sprawie jakiej dotyczy / Projekcie, z którym jest związane / Załączniku jaki zawiera. Masz też wgląd w wątek korespondencji, która jest z nim związana.

Formularz pisma wychodzącego księga kancelaryjna

Automatyzacja wydruku kopert i nadruku pocztowego

System umożliwia tworzenie korespondencji seryjnej oraz automatyczny druk kopert DL bądź C5 wraz z logo firmy oraz oznaczeniem PRIORYTET (na podstawie zawartej z PP umowy). Pozwala na wpisanie daty powrotu zwrotki w przypadku korespondencji wysyłanej za potwierdzeniem odbioru (póki nie wróci zwrotka, nadawca widzi, że korespondencja jest w buforze).

książka nadawcza księga kancelaryjna

Jeden system obsługujący korespondencję w grupie spółek

Jeśli Twoje spółki tworzą grupę, moduł kancelaria na Platformie Connecto pozwala obsługiwać Ci całą korespondencję. W jednej bazie danych segregujesz i porządkujesz dokumenty przychodzące i wychodzące, wiążąc je z daną spółką i prowadzoną sprawą oraz klientami/kontrahentami.

książka nadawcza księga kancelaryjna

Obieg korespondencji i jego zalety

Błyskawicznie nadajesz numer korespondencji przychodzącej i wychodzące

Wszystkie dane trzymasz w jednym, zintegrowanym rejestrze

Porządkujesz i sortujesz korespondencję zgodnie z projektami, kontrahentami oraz nadawcami/adresatami

Minimalizujesz ryzyko popełnienia błędów w opisie

Automatyzujesz uzupełnianie danych korespondencyjnych

Na bieżąco weryfikujesz koszty ponoszonej korespondencji

Jesteś zainteresowany rozwiązaniem dla sekretariatu? Wypełnij poniższy formularz, a nasi specjaliści skontaktują się z Tobą najszybciej, jak to możliwe.

Formularz kontaktowy













    logo_connecto_horizontal_white
    [email protected]
    32 263 30 65

    Biuro w Sosnowcu

    32 263 00 00
    ul. Mariacka 1 / 5
    41-205 Sosnowiec

    Biuro w Łodzi

    42 715 89 00
    ul. Łagiewnicka 54-56
    91-463 Łódź

    Biuro w Krakowie

    577 680 444
    ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
    30-644 Kraków
    • Referencje
    • Kariera
    • O nas
    • Kodeks etyczny
    • Polityka plików cookies (EU)

    Polityka prywatności | Regulamin

    Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
    Zarządzaj swoją prywatnością
    Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
    Funkcjonalne Always active
    Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
    Preferencje
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
    Statystyka
    Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
    Marketing
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
    Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
    Zarządzaj opcjami
    {title} {title} {title}