Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

Na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu IT?

inSystem DMS, System ERP

Współcześnie trudno wyobrazić sobie prowadzenie firmy bez wsparcia nowoczesnego oprogramowania. Odpowiednio dostosowana platforma pomaga sprawnie zarządzać pracownikami, właściwie archiwizować dokumenty, utrzymywać dobre relacje z klientami itp. Zastanawiasz się, jakie rozwiązanie najlepiej się sprawdzi? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu IT!

Spis treści

  • Wybór systemu IT – o czym pamiętać?
    • Czym kierować się przy wyborze systemu?
    • Na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania?

Wybór systemu IT – o czym pamiętać?

Wybór systemu IT do firmy to trudne zadanie. Takie oprogramowanie musi pod każdym względem być dostosowane do jej potrzeb, np. specyfiki branży. Z tego względu najrozsądniej jest zainwestować w oprogramowanie modułowe, czyli składające się z kilku programów i aplikacji, które idealnie ze sobą współpracują. W ten sposób można stworzyć narzędzie, które zostanie w pełni wykorzystane, bo będzie wolne od niepotrzebnych dodatków. W razie potrzeby zawsze da się je stosownie rozbudować.

Przy wyborze systemu IT trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na to, jakie ma funkcje. Dobrze, by był dość rozbudowany, a zarazem intuicyjny w obsłudze – dzięki temu proces wdrożenia przebiegnie znacznie szybciej. Jego podstawę powinien stanowić system ERP (ang. Enterprise Resource Planning), czyli program przeznaczony do planowania i zarządzania zasobów przedsiębiorstwa. Jego działanie idealnie uzupełnią takie moduły, jak m.in.:

  • elektroniczny obieg dokumentów,
  • CRM (ang. Customer Relationship Management),
  • Business Intelligence.

Czym kierować się przy wyborze systemu?

Wielu przedsiębiorców nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, czym kierować się przy wyborze systemu do firmy. Często po prostu pobieżnie sprawdzają jego funkcjonalność, przede wszystkim sugerując się ceną. Koszty wdrożenia takiego programu są oczywiście ważne, ale nie powinno być to główne kryterium.

Wybierając system IT powinno się koniecznie mieć na względzie jego skalowalność, czyli możliwości rozwoju. Jeśli planuje się rozszerzać swoją działalność, rozsądniej jest od razu wybrać program, który będzie na bieżąco dostosowywał się do zmian. W przeciwnym razie za jakiś czas konieczna może okazać się zmiana wykorzystywanego oprogramowania, co tylko niepotrzebnie pochłonie czas i pieniądze. Do tego można narazić się na utratę danych, które czasami giną lub zostają uszkodzone przy przenoszeniu.

Sporo osób zapomina również o tym, że przy wyborze systemu trzeba też kierować się dostępnością helpdesku oraz specjalistów zaznajomionych z jego obsługą. Drobne zakłócenia przytrafiają się nawet najlepszym programom na świecie. Najważniejsze jest, by dostawca usługi był w stanie błyskawicznie je usunąć oraz przywrócić system do pełni sprawności.

Niezwykle ważną kwestią jest również czas wdrożenia. Taka procedura składa się z wielu etapów, które należy przeprowadzać w określonych momentach, tak by nie zaburzyły pracy przedsiębiorstwa. To ogromna zmiana, do której należy się odpowiednio przygotować. Przed zakupem oprogramowania należy więc koniecznie dopytać o to, jak długo będzie trwał proces jego implementacji.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania?

Podsumujmy, na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania. Wśród najważniejszych kryteriów można wymienić:

  • funkcjonalność,
  • uniwersalność,
  • dostępność pomocy technicznej,
  • cenę,
  • poziom trudności obsługi,
  • czas wdrożenia.

Nie są to oczywiście jedyne zagadnienia, które mają znaczenie. Wiele zależy od indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. W branży budowlanej istotne jest np. to, żeby system był kompatybilny z zewnętrznymi programami oraz dostępny w wersji mobilnej – tak, by mógł być wykorzystywany przez osoby pracujące w terenie. Ze względu na wydarzenia ostatnich miesięcy na pewno dobrze jest też upewnić się, jak program ogólnie sprawdza się w pracy zdalnej. Powinno się po prostu dobrze przemyśleć to, jaką rolę ma odgrywać i czego się od niego oczekuje, po czym zdecydować się na personalizowaną opcję.

Oferowana przez nas Platforma Connecto to system modułowy, który zostaje idealnie przystosowany do potrzeb danego przedsiębiorstwa. Na podstawie krótkiego wywiadu przygotowujemy indywidualny wariant programu, a także proponujemy udział w prezentacji.

Spotkanie może odbyć się stacjonarnie (w siedzibie Connecto lub Twojej firmie) albo na wideokonferencji. Dokładnie przedstawiamy na nim działanie systemu i jego wszystkie funkcje. Konsultanci wyczerpująco odpowiadają na pytania i wyjaśniają ewentualne niejasności. Przy tym udział w demonstracji jest bezpłatny oraz nie zobowiązuje do zakupu. Jesteś zainteresowany naszym systemem IT? Zadzwoń na numer 32 263 00 00  lub wypełnij formularz w zakładce kontakt!

Najnowsze wpisy

CRM dla marketingu

CRM dla marketingu

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Kategorie

  • Aplikacje mobilne
  • Baza wiedzy
  • Budownictwo i deweloperzy
  • Business Intelligence
  • Case Study
  • Cennik Oprogramowania
  • Connect To Biznes Cafe
  • E-commerce i B2B
  • Fotowoltaika
  • Kadry i płace
  • Konferencja
  • Księgowość
  • O firmie
  • Obieg dokumentów
  • Platforma Connecto
  • Podcast
  • Praca zdalna
  • Produkcja
  • Relacje z klientami – CRM
  • Sprzedaż i dystrybucja
  • System DMS
  • System ERP
  • Video
  • Webinarium
  • Zarządzanie projektem

Related Posts

E-Doręczenia – czym są i od kiedy będą aktywne?

E-Doręczenia – czym są i od kiedy będą aktywne?

Systemy informatyczne w 2025 – na co warto postawić?

Systemy informatyczne w 2025 – na co warto postawić?

ERP dla produkcji

ERP dla produkcji

logo_connecto_horizontal_white
[email protected]
32 263 30 65

Biuro w Sosnowcu

32 263 00 00
ul. Mariacka 1 / 5
41-205 Sosnowiec

Biuro w Łodzi

42 715 89 00
ul. Łagiewnicka 54-56
91-463 Łódź

Biuro w Krakowie

577 680 444
ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
30-644 Kraków
  • Referencje
  • Kariera
  • O nas
  • Kodeks etyczny
  • Polityka plików cookies (EU)

Polityka prywatności | Regulamin

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
Zarządzaj swoją prywatnością
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}