Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

Slide Oprogramowanie dla wydawnictw

Chcesz szybciej rozliczać tytuły wydawnicze? Ustandaryzuj i zautomatyzuj proces.

Pobierz demo
wydawnicza ilustracja

Oprogramowanie dla wydawców książek

Platforma Connecto

Platforma Connecto automatyzuje proces zawierania, nadzorowania realizacji poszczególnych etapów pracy i rozliczania pojedynczych tytułów wydawniczych z uwzględnieniem formy wydania oraz związanych z tym umów. Porządkuje warunki istniejące dla określania i rozliczania tantiem. Archiwizuje dokumenty.

Pobierz wersję demo

Poznaj możliwości oprogramowania dla branży wydawniczej

Wydawnictwo bez systemu do zarządzania procesem wydawniczym

  • Daty wynikające z realizacji procesu wydawniczego przeliczane są manualnie (np. zawarcia umowy, dostarczenia maszynopisu, przyjęcia tekstu, czasu obowiązywania licencji, czasu obowiązywania umowy na tłumaczenie, publikacji, rozpoczęcia wyprzedaży)
  • Rozliczenie pojedynczego tytułu i związanych z nim umów zajmuje (do sprawdzenia z Klientem, ale warto byłoby uwzględnić tu informacje że trwało to np. kilka tygodni) 5-6 dni, ponieważ dla każdej z nich wyliczenia realizowane są osobno
  • Rozliczanie tantiem odbywa się reaktywnie, pod wpływem bodźców zewnętrznych i goniących terminów, przy czym częstotliwość rozliczeń każdorazowo musi być weryfikowana
  • Akceptacje i ich zmiana w czasie odbywa się na bieżąco, jednak, aby dowiedzieć się, co zostało zaakceptowane i na jakim etapie znajduje się proces redakcyjny, należy zapytać redaktora prowadzącego
  • Dokumenty związane z poszczególnym tytułem wydawniczym są zbierane w katalogach komputerowych i segregatorach
  • ISBN z przyznanej wydawnictwu puli numerów nadawany jest ręcznie przez osobę do tego delegowaną
  • Każda umowa związana z wydaniem poszczególnego tytułu (np. umowa na tłumaczenie, umowa na redakcję, umowa na korektę, umowa na skład, umowa z grafikiem, umowa na zakup praw do zdjęć, umowa na dodruk, etc.) jest przygotowywana osobno
  • Brak standaryzacji umów i możliwości ich szybkiego wyszukania, konieczność szukania danych w plikach oraz segregatorach w celu ręcznej weryfikacji warunków umowy istotnych z punktu widzenia rozliczeń

Wydawnictwo z systemem do zarządzania procesem wydawniczym

  • System automatycznie wypełnia daty dla danego procesu wydawniczego, zgodnie z ustalonymi warunkami (tj. zawarcie umowy, dostarczenie maszynopisu, przyjęcie tekstu, czas obowiązywania licencji, czas obowiązywania umowy na tłumaczenie, publikacji, rozpoczęcie wyprzedaży)
  • Rozliczenie pojedynczego tytułu jest zautomatyzowane i szybkie, zabiera do 8 godzin i odbywa się kompleksowo, to znaczy w powiązaniu z pakietem umów, jakie są z nim związane
  • Rozliczaniem tantiem steruje system zgodnie z zadanymi regułami dla danego tytułu (raz na rok; raz na pół roku, raz na kwartał) w zgodzie z bardzo złożonymi schematami rozliczeń
  • Poszczególne akceptacje związane z procesem redakcyjnym i wydawniczym są widoczne w systemie i widoczne dla wszystkich uprawnionych osób
  • W zakładce dokumenty widoczne są wszystkie dokumenty (umowy, etc.) związane z danym tytułem wydawniczym dzięki czemu czas wyszukiwania informacji został skrócony wielokrotnie a informacje dostępne są również zdalnie
  • ISBN z przyznanej wydawnictwu puli numerów nadawany jest automatycznie, zgonie z zasobami wprowadzonymi do systemu
  • Przygotowywanie umów związanych z wydaniem poszczególnego tytułu jest zautomatyzowane i odbywa się na ustalonych szablonach, do których system wprowadza automatycznie określone, stałe dla danego wydania informacje (np. umowa na tłumaczenie, umowa na redakcję, umowa na korektę, umowa na skład, umowa z grafikiem, umowa na zakup praw do zdjęć, umowa na dodruk, etc.)

System dla wydawców książek podzielony na moduły

Dokumenty

Umowa główna jest nadrzędna wobec wszystkich umów związanych z danym tytułem wydawniczym i spina wszystkie związane z nią umowy, które wygeneruje się jednym kliknięciem na podstawie szablonów;

Jej podporządkowany jest automatyczny numerator, atrybuty księgowe oraz produkty wydawnicze: audio CD, e-book, audio download, Trade Edition itp. Kody ISBN przypisywana jest do danego typu produktu, zgodnie z zastosowanymi regułami.

Umowa główna oprogramowanie dla wydawnictw

Rozliczenia

System łączy w jednym narzędziu wszystkie produkty (np. Audio CD, e-book, audio download, etc.) związane z danym tytułem wydawniczym, pod względem prowizji od ilości sprzedanych sztuk (zgodnie z ustalonymi progami sprzedażowymi oraz np. promocjami czy sprzedażą pakietową).

Tantiemy wyliczane są od ceny, wpływów, liczby sprzedanych egzemplarzy, w podziale na ustalone okresy (kwartał, półrocze, rok). Dzięki temu pozwala nie tylko sprawnie przeprowadzać rozliczenia i automatycznie generować wydruki, ale i na bieżąco weryfikować kwoty honorariów, salda zaliczek, sumy naliczonych tantiem, etc.

Rozliczenia oprogramowanie dla wydawnictw

Wydruki

Z każdą umową wydawniczą związane są dwa zautomatyzowane wydruki. Pierwszym jest zamówienie druku, drugim Karta kosztów książki. Zamówienie druku generowane jest w związku z procesem wydawniczym, Karta kosztów książki zbiera wszystkie informacje na temat wydania (tytuł, ISBN, redaktor prowadzący, autor, numer wydania, seria wydawnicza, nośnik, oprawa, liczba stron, zamówiony nakład, data dostarczenia do magazynu, data zakończenia licencji, etc.).

Dodatkowo z każdej umowy głównej można jednym kliknięciem generować umowy na dodruk, a także umowy na poszczególne elementy procesu wydawniczego (tj. redakcja, tłumaczenie, promocja, korekta czy zdjęcia).

umowa na wydanie2 oprogramowanie dla wydawnictw Connecto

Integracja z ERP

Każda umowa główna posiada nadane atrybuty księgowe, które przy rozliczaniu tantiem przechodzą automatycznie do systemu ERP. Baza klientów pobierana jest do Platformy Connecto z ERP – i odwrotnie, może być również do ERP przekazywana.

Generowane w systemie faktury kosztowe również przekazywane są do systemu ERP. Podobnie jak dodawanie towaru, które automatycznie uzupełnia zadaną kategorię i ustalony atrybut. Taka współpraca zapewnia poprawność danych i usprawnia rozliczenia magazynowe, a także przygotowanie raportów pod kątem wydawniczym.

Integracja oprogramowania dla wydawnictw z systemem ERP

Integracja zewnętrznym centrum logistycznym

Dzięki współpracy z dużym centrum spedycyjnym magazyny prowadzone są zewnętrznie. Wszelkie informacje o sprzedaży i zamówieniach przekazywane są do centrum logistycznego i na ich podstawie przygotowywane są wydania.

Dokument RW (ile czego zostało wydane) generowany jest w systemie ERP, na jego podstawie przygotowywana jest faktura będąca podstawą rozliczeń realizowanych w systemie Platforma Connecto. Sprzedaż publikacji powiązana jest z sieciami dystrybucji i odbywa się za pomocą w pełni elektronicznej wymiany dokumentów takich jak zamówienia sprzedaży czy kontraktacja zakupów.

Umowy i integracje w programie dla firm wydawniczych

Systemy ERP dla wydawnictw

Systemy ERP pomagają branży wydawniczej w kontroli zakupów, sprzedaży i stanów magazynowych. Ułatwiają prowadzenie księgowości, sprawozdawczość i posługiwanie się danymi danych o kontrahentach, a także współpracę z zewnętrznymi dystrybutorami.

Umowa główna wydawnictwa connecto

Oprogramowanie dla branży wydawniczej

Systemy informatyczne dla wydawnictw pozwalają zaoszczędzić czas i uniknąć błędów dzięki zautomatyzowaniu procesów publikacji, przygotowaniu rozliczeń i kalkulacji. Dzięki nim proces wydawniczy przebiega sprawnie i zgodnie z ustalonym harmonogramem czasowym, a wszelkie możliwe aberracje są w nim widoczne, ze względu na pełny wgląd w każdy etap procesu.

Umowa tłumaczenia Connecto oprogramowanie dla wydawnictw

Jesteś zainteresowany oprogramowaniem dla wydawnictw? Wypełnij poniższy formularz, a nasi specjaliści skontaktują się z Toba najszybciej jak to możliwe.

Formularz kontaktowy













    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse arcu dolor, porta sit amet lorem posuere, tristique egestas diam. Nam hendrerit tincidunt faucibus. Aliquam finibus sem a diam dignissim, id interdum tortor gravida. Curabitur luctus risus felis, sed ullamcorper nisi ultricies id. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus.

    Connecto dla branży budowlanej
    Dowiedz się więcej
    logo_connecto_horizontal_white
    [email protected]
    32 263 30 65

    Biuro w Sosnowcu

    32 263 00 00
    ul. Mariacka 1 / 5
    41-205 Sosnowiec

    Biuro w Łodzi

    42 715 89 00
    ul. Łagiewnicka 54-56
    91-463 Łódź

    Biuro w Krakowie

    577 680 444
    ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
    30-644 Kraków
    • Referencje
    • Kariera
    • O nas
    • Kodeks etyczny
    • Polityka plików cookies (EU)

    Polityka prywatności | Regulamin

    Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
    Zarządzaj swoją prywatnością
    Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
    Funkcjonalne Always active
    Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
    Preferencje
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
    Statystyka
    Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
    Marketing
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
    Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
    Zarządzaj opcjami
    {title} {title} {title}