Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

Co to jest workflow?

inBaza wiedzy, Obieg dokumentów

Efektywne zarządzanie pozwala znacznie usprawnić wiele procesów, a także pomaga w pełni wykorzystać potencjał całego zespołu. W nowoczesnych przedsiębiorstwach stosuje się różne metody organizacji pracy, dzięki którym można osiągać najlepsze efekty. Podstawą jest jednak dynamiczna komunikacja wewnętrzna, ułatwiająca szybką wymianę danych. Wyjaśniamy, co to jest workflow oraz dlaczego warto go wdrożyć!

Spis treści

  • Co to jest workflow?
    • Jak działa workflow?
    • Oprogramowanie workflow
    • Zalety oprogramowania do zarządzania przepływem pracy

Co to jest workflow?

Chociaż termin ten jest już dość powszechny w biznesowej nomenklaturze, wiele osób nadal nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, co to jest workflow. Określenie to odnosi się do stylu zarządzania i organizacji pracy, w którym główny nacisk stawia się na przepływ informacji, a dokładniej – sprawne przekazywanie dokumentów oraz automatyzację formalności. Jak sama nazwa wskazuje (ang. work – praca, flow – przepływ), w ten sposób praca grupowa przebiega płynniej, bez niepotrzebnych utrudnień, opóźnień, nieporozumień itp.

Współcześnie pojęcie workflow przede wszystkim łączy się z zagadnieniem nowoczesnych narzędzi IT, takich jak np. CRM (ang. Customer Relationship Management – zarządzanie relacjami z klientami). Z ich pomocą można zdalnie, w każdym momencie przesyłać faktury, umowy, sprawozdania itp., a także wydawać dyspozycje, sprawdzać postępy realizacji konkretnych zadań, przekazywać ważne komunikaty itp. W przedsiębiorstwach powszechnie stosuje się oprogramowania oraz platformy, które pozwalają w praktyce stosować założenia umożliwiające wprowadzenie workflow.

Jak działa workflow?

Warto dokładniej omówić to, jak działa workflow. Metoda ta ma własną terminologię, która pozwala lepiej zrozumieć kolejne etapy organizacji pracy.

Na początku należy zdefiniować proces, czyli zadanie do wykonania. Następnie poszczególnym pracownikom przypisuje się konkretne czynności, które się z nim wiążą – są to aktywności, które mogą zostać wykonane manualnie lub automatycznie. Przy tym cały czas dba się o tzw. tranzycję, czyli warunki, które są konieczne do wykonania danego procesu. Ważne jest też to, że pracownicy nie znają znaczenia ani zastosowania swojej pracy – nie muszą się zagłębiać w cały kontekst, a mają jedynie zająć się konkretnym zadaniem.

Sposób działania workflow często wyjaśnia się na przykładzie realizacji obiegu dokumentów służbowych związanych z wyjazdem w delegację. Kadra managerska zleca pracownikowi, by udał się we wskazane miejsce, przekazując stosowne zgłoszenie. Ten odbiera pismo, w którym poznaje termin wyjazdu, środek transportu, szczegóły związane z zakwaterowaniem itp. Po jego akceptacji zamienia się w dokument delegacji – wraca do decydentów, by mogli go zatwierdzić. Pracownik wyjeżdża (wykonuje zadanie), a po powrocie przekazuje dokument potwierdzający wyjazd. Wtedy może uzyskać zwrot kosztów podróży.

Jak widać, w całym tym procesie powstało sporo pism, które krążyły pomiędzy menagerami a pracownikiem oraz innymi działami w firmie (np. księgowością), przy czym pomocny był  elektroniczny obieg dokumentów. Na każdym etapie obie strony wykonywały swoje zadania, pracując na konkretnej wersji dokumentu, a następnie przekazywały go dalej. Najważniejsze informacje szybko trafiały do osób zainteresowanych, dzięki czemu można było sprawnie wykonać zadanie – zrealizować wyjazd w delegację.

Oprogramowanie workflow

W kontekście tego zagadnienia najważniejszą kwestią jest system wspomagający realizowanie takiego modelu pracy, czyli oprogramowanie workflow. Najlepiej, gdy ma formę platformy składającej się z odpowiednio dobranych modułów. Usprawniają wewnętrzną komunikację i wymianę danych, ale też dbają o ich bezpieczeństwo i pozwalają je odpowiednio przechowywać. Profesjonalnie zorganizowana archiwizacja dokumentów pomaga w każdej chwili dotrzeć do niezbędnych informacji, znacznie skracając czas potrzebny na ich poszukiwanie.

Jednym z elementów oprogramowania workflow są też moduły umożliwiające łatwą dyspozycję zadań i prowadzenie projektów. Dzięki nim pracownicy wiedzą, czym mają się zajmować, a kadra managerska może łatwo monitorować postępy. Dodatkowo niezwykle przydatne są narzędzia do m.in. zarządzania relacjami z klientami, planowania zasobów przedsiębiorstwa, a także analityki biznesowej.

Zalety oprogramowania do zarządzania przepływem pracy

Liczne zalety oprogramowania do zarządzania przepływem pracy sprawiają, że rozwiązanie to w zasadzie stało się już powszechne. Trudno wyobrazić sobie przedsiębiorstwo działające bez zastosowania żadnego systemu informatycznego. Dzięki odpowiedniej platformie można w pełni świadomie prowadzić swoją działalność, niezależnie od branży. Lepsza organizacja i kontrola pozwalają również ograniczyć ryzyko opóźnień czy błędów, które mogą generować niepotrzebne straty.

Platforma Connecto jest oprogramowaniem do zarządzania przepływem pracy, idealnie dostosowanym do potrzeb danego przedsiębiorstwa. Spersonalizowane moduły doskonale sprawdzają się w praktyce, dlatego każda funkcja systemu jest przydatna i znajduje zastosowanie. Przez to firma ma szansę na to, by działać szybciej oraz dynamicznie się rozwijać, utrzymując swoją pozycję na rynku czy nawet wyprzedzając konkurencję.

Jesteś zainteresowany wdrożeniem takiej platformy w swoim przedsiębiorstwie? Umów się na prezentację, na której poznasz jej działanie oraz uzyskasz odpowiedzi na wszystkie pytania. Zadzwoń na numer 32 263 00 00 lub wypełnij formularz w zakładce kontakt!

Najnowsze wpisy

CRM dla marketingu

CRM dla marketingu

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Kategorie

  • Aplikacje mobilne
  • Baza wiedzy
  • Budownictwo i deweloperzy
  • Business Intelligence
  • Case Study
  • Cennik Oprogramowania
  • Connect To Biznes Cafe
  • E-commerce i B2B
  • Fotowoltaika
  • Kadry i płace
  • Konferencja
  • Księgowość
  • O firmie
  • Obieg dokumentów
  • Platforma Connecto
  • Podcast
  • Praca zdalna
  • Produkcja
  • Relacje z klientami – CRM
  • Sprzedaż i dystrybucja
  • System DMS
  • System ERP
  • Video
  • Webinarium
  • Zarządzanie projektem

Related Posts

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

logo_connecto_horizontal_white
[email protected]
32 263 30 65

Biuro w Sosnowcu

32 263 00 00
ul. Mariacka 1 / 5
41-205 Sosnowiec

Biuro w Łodzi

42 715 89 00
ul. Łagiewnicka 54-56
91-463 Łódź

Biuro w Krakowie

577 680 444
ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
30-644 Kraków
  • Referencje
  • Kariera
  • O nas
  • Kodeks etyczny
  • Polityka plików cookies (EU)

Polityka prywatności | Regulamin

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
Zarządzaj swoją prywatnością
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}