CRM dla agenta ubezpieczeniowego
Szukasz usprawnień, które pomogłyby jeszcze lepiej sprzedawać polisy? Specjalne programy pomagają zdynamizować pracę całej agencji ubezpieczeniowej. Dzięki nim można nie tylko usprawnić wiele formalności i procesów, ale też bardziej świadomie budować relacje z klientami. Krótko omawiamy, jak działa CRM dla agenta ubezpieczeniowego i dlaczego warto zainwestować w taki system!
Spis treści
CRM dla agenta ubezpieczeniowego
System CRM dla agenta ubezpieczeniowego to specjalny program przeznaczony do zarządzania relacjami z klientem (ang. Customer Relationship Management). Z jego pomocą można w najlepszy możliwy sposób przeprowadzić proces sprzedaży, monitorując wszystkie jej kolejne etapy. W tej branży jest to szczególnie ważne zagadnienie, ponieważ podstawę działalności stanowią stali klienci. Jeśli chce się zdobyć ich lojalność, trzeba odpowiednio prowadzić komunikację – tylko w ten sposób można zyskać zaufanie oraz stworzyć trwałą więź.
CRM dla agentów ubezpieczeniowych usprawnia wymianę informacji na zewnątrz, a także wewnątrz firmy. System sprawia, że można bardziej świadomiej wykonywać swoje codzienne obowiązki. Jest ogromnym ułatwieniem w zwyczajnych zadaniach (np. przy przygotowywaniu ofert czy umów), ale też pomaga bardziej uważnie je realizować. W ten sposób minimalizuje się ryzyko opóźnień, pomyłek, nieporozumień czy innych niedociągnięć. Zadowoleni klienci nie tylko wracają po kolejne polisty, ale też mają dobry wpływ na wizerunek agencji. Do tego wystawiając pozytywne opinie oraz polecając ubezpieczalnię innym mogą przy okazji pomóc w zdobywaniu nowych klientów.
Korzystanie z CRM dla agenta ubezpieczeniowego pozwala m.in.:
- stworzyć bazę klientów wraz z historią poprzednich zleceń,
- prowadzić proces sprzedażowy w oparciu o gotowy schemat,
- komunikować się z innymi agentami, a także zarządem, księgowością, działem kadr itp.,
- zarządzać polisami klientów,
- monitorować postępy pracy agentów,
- analizować wyniki sprzedaży.
Programy dla agentów ubezpieczeniowych
Programy dla agentów ubezpieczeniowych zwykle opierają swoje działanie na systemach CRM, uzupełnionych przez kolejne moduły, wprowadzające dodatkowe, przydatne funkcje. Stanowią niezwykle użyteczną platformę, dzięki której można o wiele lepiej zorganizować codzienną pracę. Takie rozwiązanie daje wiele korzyści dla managerów, którzy mogą lepiej zarządzać podwładnymi, w pełni wykorzystując ich potencjał, a także samych agentów oraz przedstawicieli innych działów, np. księgowości czy marketingu.
Wśród dodatkowych funkcji programów dla agentów ubezpieczeniowych można wymienić m.in.:
- elektroniczny obieg dokumentów – system umożliwiający łatwe tworzenie, digitalizację, archiwizację oraz udostępnianie dokumentów uprawnionym użytkownikom,
- nadzorowanie postępów prac w ramach zlecenia lub większego projektu,
- monitorowanie finansów i księgowości,
- automatyzację formalności, np. wystawiania faktur czy przekazywania wniosków urlopowych,
- narzędzia Business Intelligence, zbierające dane o firmie i przygotowujące na ich podstawie przydatne raporty.
Program dla agenta ubezpieczeniowego najlepiej sprawdza się wtedy, gdy można z niego korzystać także zdalnie, np. za pośrednictwem laptopa, smartfona czy tabletu. Ponieważ często spotkania z klientami odbywają się poza biurem, np. w domu czy kawiarni, dzięki temu rozwiązaniu ma się dostęp do wszystkich potrzebnych danych oraz przydatnych narzędzi IT.
Oprogramowanie do ubezpieczeń
Chciałbyś zainwestować w profesjonalne oprogramowanie do ubezpieczeń? Postaw na uniwersalne, a zarazem odpowiednio spersonalizowane rozwiązanie, które w pełni dopasuje się do Twoich potrzeb. Platforma Connecto (dawny system Connecto DMS) łączy w sobie funkcjonalność systemów CRM, DMS, ERP, BI itp. Jest dostępna online, dlatego można z niej korzystać na każdym urządzeniu z podłączeniem do Internetu – nie trzeba jej instalować na firmowym sprzęcie. Przy tym jest wyjątkowo prosta w obsłudze oraz w pełni kompatybilna z powszechnie wykorzystywanymi programami. Dzięki temu można szybko ją wdrożyć.
Zastanawiasz się, jak Platforma Connecto sprawdza się w roli oprogramowania do ubezpieczeń? Umów się z nami na spotkanie, na którym wszystko dokładnie Ci wyjaśnimy oraz zaprezentujemy działanie poszczególnych modułów. Prezentacja może odbyć się w wybranym przez Ciebie miejscu lub zdalnie, na wideo callu. Udział jest całkowicie darmowy i nie jest równoznaczny z podjęciem decyzji o zakupie. Jeśli jednak przedstawiony produkt wyjątkowo się spodoba, od razu przygotujemy ofertę. Zadzwoń na numer 32 263 00 00 lub wypełnij formularz w zakładce kontakt!