Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

ERP a CRM – czym się różnią?

inPlatforma Connecto, Relacje z klientami - CRM, System ERP

Współcześnie powszechne jest wykorzystywanie profesjonalnych systemów przeznaczonych do zarządzania danymi i rozmaitymi procesami biznesowymi. W użyciu funkcjonuje kilka skrótów, przez co mogą się one niektórym mylić. W tym wpisie omawiamy dwa najpopularniejsze rodzaje systemów – wyjaśniamy, czym się różnią ERP a CRM!

Spis treści

  • ERP a CRM – podobieństwa i różnice systemów
    • Główne różnice
    • Główne podobieństwa ERP i CRM
    • Dlaczego warto wybrać te systemy?

ERP a CRM – podobieństwa i różnice systemów

System ERP (ang. Enterprise Resource Planning) jest przeznaczony do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa, zaś CRM (ang. Customer Relationship Management) – do zarządzania relacjami z klientem. Dawniej oprogramowania tego typu działały osobno, ale współcześnie coraz częściej się je ze sobą łączy. Z tej przyczyny niektórzy mają kłopot z ich rozróżnieniem.

Najczęściej spotykanym rozwiązaniem jest rozbudowany system ERP, który dodatkowo ma zintegrowany moduł CRM. Pod względem technicznym takie narzędzia są do siebie dość podobne, ponieważ zwykle jest to platforma z przejrzystym interfejsem i kilkoma zakładami. Łączenie tych programów jest wyjątkowo praktyczne, ponieważ w ten sposób znacznie usprawnia się i ułatwia wymianę cennych danych.

Oba systemy nie zawsze są niezbędne. Zdarza się, że firmie w zupełności wystarczy CRM z kilkoma dodatkowymi funkcjami. Z tego względu warto wiedzieć, za co są dokładnie odpowiedzialne i do czego się je wykorzystuje.

Główne różnice

Główną różnicą pomiędzy tymi systemami jest ich przeznaczenie.

Systemy ERP pomagają zarządzać zasobami firmy, czyli tym, z czego korzysta się na co dzień. Są nastawione na przetwarzanie danych związanych z transakcjami oraz zasobami materialnymi. Obejmują takie obszary, jak m.in. produkcja, handel, logistyka, magazyn, finanse i księgowość, kadry i płace czy marketing. Z pomocą takich systemów łatwiej wykonuje się codzienne obowiązki, automatyzując większość z nich. Pozwalają m.in. usprawnić formalności, ułatwić kontrolę sytuacji i wykryć ewentualne nieprawidłowości. W efekcie optymalizują nakład pracy, zwiększając wydajność pracowników oraz ograniczając koszty.

System CRM jest dedykowany do zarządzania relacjami z klientami, czyli skupia się na interakcjach i mniej strukturalnych danych. Przede wszystkim jego działanie wspiera procesy marketingowe i sprzedażowe. Daje dostęp do najważniejszych danych i poprawia przepływ informacji. Umożliwia wnikliwą kontrolę przebiegu zleceń i projektów z perspektywy relacji z klientem. Przydaje się także w analizowaniu skuteczności stosowanych strategii reklamowych. W ten sposób wspiera kształtowanie dobrego wizerunku firmy, poprzez dbanie o jakość obsługi, a także oferowanych usług oraz produktów.

Główne podobieństwa ERP i CRM

W czym są podobne do siebie systemy ERP i CRM? W podobny sposób pomagają w optymalizacji procesów biznesowych. Zbierają i przetwarzają dane, a także pozwalają szybko je przekazać innym współpracownikom. Do tego automatyzują wiele zadań i formalności.

Cel stosowania systemów ERP i CRM jest ten sam – mają zwiększyć efektywność firmy. Z ich pomocą można nie tylko usprawnić osiąganie kolejnych celów, ale też ograniczyć ryzyko występowania błędów oraz w pełni wykorzystać potencjał przedsiębiorstwa.

Dlaczego warto wybrać te systemy?

Systemy CRM i ERP doskonale ze sobą współpracują. Pierwszy z nich przyczynia się do zwiększenia sprzedaży, zaś drugi ma za zadanie wspierać kontrolę jakości dostarczanych usług i/lub produktów. Dzięki temu firma może generować większe zyski, poprawić swoją konkurencyjność i umocnić pozycję na rynku.

Wybierając system do zarządzania firmą najlepiej skorzystać ze wsparcia specjalistów. Zwykle opłaca postawić na połączenie kilku rozwiązań, które np. dodatkowo pomagają jeszcze wdrożyć elektroniczny obieg dokumentów. Może się jednak okazać, że jedno oprogramowanie w zupełności wystarczy. Nie ma sensu przepłacać za niepotrzebne funkcje, dlatego dobrze jest zaufać ekspertom, którzy dobiorą optymalne rozwiązanie.

Chcesz wdrożyć w swoim przedsiębiorstwie systemy ERP i/lub CRM? Umów się na prezentację, na której konsultanci Connecto przedstawią Ci ich działanie oraz pomogą dobrać najlepszy wariant. Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 32 263 00 00. Wspólnie wybierzemy termin na spotkanie, które może odbyć się w naszej siedzibie, w Twojej firmie albo zdalnie (za pośrednictwem wideo rozmowy)

Najnowsze wpisy

CRM dla marketingu

CRM dla marketingu

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Kategorie

  • Aplikacje mobilne
  • Baza wiedzy
  • Budownictwo i deweloperzy
  • Business Intelligence
  • Case Study
  • Cennik Oprogramowania
  • Connect To Biznes Cafe
  • E-commerce i B2B
  • Fotowoltaika
  • Kadry i płace
  • Konferencja
  • Księgowość
  • O firmie
  • Obieg dokumentów
  • Platforma Connecto
  • Podcast
  • Praca zdalna
  • Produkcja
  • Relacje z klientami – CRM
  • Sprzedaż i dystrybucja
  • System DMS
  • System ERP
  • Video
  • Webinarium
  • Zarządzanie projektem

Related Posts

CRM dla marketingu

CRM dla marketingu

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Aplikacja CRM do pracy w terenie

Aplikacja CRM do pracy w terenie

logo_connecto_horizontal_white
[email protected]
32 263 30 65

Biuro w Sosnowcu

32 263 00 00
ul. Mariacka 1 / 5
41-205 Sosnowiec

Biuro w Łodzi

42 715 89 00
ul. Łagiewnicka 54-56
91-463 Łódź

Biuro w Krakowie

577 680 444
ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
30-644 Kraków
  • Referencje
  • Kariera
  • O nas
  • Kodeks etyczny
  • Polityka plików cookies (EU)

Polityka prywatności | Regulamin

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
Zarządzaj swoją prywatnością
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}