Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

ERP dla branży budowlanej

inBaza wiedzy, Budownictwo i deweloperzy

W branży budowlanej, w której często prowadzi się wiele projektów i złożonych procesów jednocześnie, niezwykle ważne jest odpowiednie zarządzanie zasobami. Profesjonalne narzędzia IT ułatwiają organizację pracy, automatyzują sporo działań oraz na wiele sposobów optymalizują funkcjonowanie całej firmy. Wyjaśniamy, jak działa ERP dla branży budowlanej i dlaczego warto wdrożyć taki system!

ERP dla branży budowlanej – jak działa?

Systemy ERP dla branży budowlanej powoli zaczynają być uznawane za standard. Zgodnie z nazwą, są to specjalistyczne programy przeznaczone do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ang. Enterprise Resource Planning). Oznacza to, że z ich pomocą można lepiej organizować, kontrolować oraz optymalizować szereg procesów związanych z:

  • księgowością i finansami,
  • sprzedażą,
  • obiegiem dokumentów,
  • magazynem,
  • kadrami i płacami,
  • raportami i analizami,
  • budżetem i planowaniem,
  • logistyką,
  • relacjami z klientami, kontrahentami, podwykonawcami itp.

System przede wszystkim jest niezwykle przydatny w zagadnieniach związanych z księgowością. Ze względu na specyfikę branży, jest dostosowany do pracy na tzw. księgowości kontowej. Pozwala tworzyć JPK (Jednolite Pliki Kontrolne), a także spełnia wszystkie aktualnie obowiązujące wymagania. Dostarcza narzędzia, które ułatwiają codzienną pracę, poprzez m.in. księgowanie dokumentów prosto z innych modułów systemu, automatyczne obliczanie i generowanie deklaracji VAT czy przygotowywanie zaawansowanych konstruktorów schematów księgowych. Przy tym jest zintegrowany z elektronicznym obiegiem dokumentów, dlatego wszystkie uprawnione osoby mają łatwy dostęp do potrzebnych danych i pism.

ERP jest niezastąpiony także przy zarządzaniu pracownikami i rozliczaniu ich pracy. Moduł kadrowo-płacony jest na bieżąco ze wszystkimi zmianami w przepisach. Pozwala znacznie usprawnić, a nawet wręcz zautomatyzować wiele formalności. Dzięki niemu możliwe jest np. zdalne rejestrowanie kart pracy.

W przypadku firm budowlanych, które zajmują się również budową konstrukcji stalowych i wytwarzaniem materiałów, ERP przydaje się również w planowaniu i rozliczaniu produkcji. System m.in. zaindeksuje dokumenty rozchodu oraz zaktualizuje budżet o koszty produkcji i transportu.

Zalety systemu ERP w budownictwie

Oprogramowanie dla budownictwa daje wiele wymiernych korzyści. Dzięki niemu można znacznie usprawnić i ułatwić wiele procesów, co przyczynia się do lepszego funkcjonowania całej firmy. Liczne zalety systemu ERP w budownictwie sprawiają, że inwestycja w takie narzędzie szybko się zwraca. Oprogramowanie umożliwia m.in.:

  • bieżącą kontrolę kosztów na każdym etapie realizowanej inwestycji/budowy;
  • uporządkowanie dokumentacji firmy;
  • tworzenie zaawansowanych raportów i analiz na podstawie cały czas zbieranych danych;
  • stały kontakt z klientami, kontrahentami, wykonawcami itp.;
  • monitorowanie stanów magazynowych;
  • kontrolę postępów w projektach;
  • optymalizację transportu;
  • redukcję kosztów prowadzenia działalności;
  • archiwizację dokumentów;
  • sprawną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną;
  • kontrolę harmonogramu i planu działań;
  • monitorowanie prac i podejmowanych decyzji.

Jak wykorzystać systemy?

Systemy informatyczne dla budownictwa są przydatne w zarządzaniu projektami na każdym etapie. Dzięki nim można uważnie, świadomie zaplanować pracę, by mieć całkowitą kontrolę nad kolejnymi procesami, a także finansami.

System daje dostęp do najpotrzebniejszych narzędzi oraz danych. Za pomocą kilku kliknięć można w nim znaleźć m.in. zapytania od inwestorów, zlecenia, umowy czy plany projektów. Ponieważ wszystko znajduje się w jednym miejscu, cały zespół może pracować szybciej i wydajniej.

Wdrożenie systemu skutkuje podniesieniem jakości oferowanych usług i produktów oraz poprawą wizerunku firmy. W ten sposób można zwiększyć konkurencyjność, a także przyczynić się do rozwoju działalności. Co więcej, takie oprogramowanie jest skalowalne, dlatego będzie rozrastać się wraz z firmą.

Gdzie testować system?

Przed inwestycją w specjalny system dla budownictwa warto go przetestować. Grupa Connecto daje dostęp do darmowej wersji demonstracyjnej. Możemy również przygotować specjalną prezentację, na której przedstawimy wszystkie funkcje programu i odpowiemy na pytania.

Grupa Connecto zajmuje się nie tylko rozwojem i wdrożeniem dedykowanego oprogramowania. Specjalny dział naszej firmy jest odpowiedzialny za implementację systemów księgowych, kadrowych, sprzedażowo-magazynowych i produkcyjnych. Jako partner COMARCH wdrażamy narzędzia ERP XL i ERP Optima, a także tworzymy mechanizmy integracyjne z innymi wykorzystywanymi systemami, np. finansowo-księgowymi. Platforma Connecto to elastyczne rozwiązanie, które można w pełni dostosować do konkretnych oczekiwań i potrzeb. Dzięki temu jest możliwie najbardziej wygodnym i rentownym narzędziem.

Chcesz się przekonać, jak nasz system dla budownictwa sprawdza się w praktyce, a może interesuje Cię jego prezentacja? Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 32 263 00 00.

Najnowsze wpisy

CRM dla marketingu

CRM dla marketingu

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Kategorie

  • Aplikacje mobilne
  • Baza wiedzy
  • Budownictwo i deweloperzy
  • Business Intelligence
  • Case Study
  • Cennik Oprogramowania
  • Connect To Biznes Cafe
  • E-commerce i B2B
  • Fotowoltaika
  • Kadry i płace
  • Konferencja
  • Księgowość
  • O firmie
  • Obieg dokumentów
  • Platforma Connecto
  • Podcast
  • Praca zdalna
  • Produkcja
  • Relacje z klientami – CRM
  • Sprzedaż i dystrybucja
  • System DMS
  • System ERP
  • Video
  • Webinarium
  • Zarządzanie projektem

Related Posts

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

logo_connecto_horizontal_white
[email protected]
32 263 30 65

Biuro w Sosnowcu

32 263 00 00
ul. Mariacka 1 / 5
41-205 Sosnowiec

Biuro w Łodzi

42 715 89 00
ul. Łagiewnicka 54-56
91-463 Łódź

Biuro w Krakowie

577 680 444
ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
30-644 Kraków
  • Referencje
  • Kariera
  • O nas
  • Kodeks etyczny
  • Polityka plików cookies (EU)

Polityka prywatności | Regulamin

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
Zarządzaj swoją prywatnością
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}