Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

System CRM dla ubezpieczalni

inBaza wiedzy, Relacje z klientami - CRM

Relacje z klientami odgrywają niezwykle ważną rolę w branży ubezpieczeniowej. Obsługiwanie setek osób stanowi jednak nie lada wyzwanie. Z tego względu ogromnym udogodnieniem są specjalne narzędzia IT, ułatwiające, przyspieszające, a nawet automatyzujące wiele procesów. W tym wpisie wyjaśniamy, dlaczego warto zainwestować w system CRM dla ubezpieczalni i podpowiadamy, jak wybrać najlepsze oprogramowanie!

Spis treści

  • Oprogramowanie CRM dla branży ubezpieczeń
    • Zalety CRM dla ubezpieczalni
    • Na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu?

Oprogramowanie CRM dla branży ubezpieczeń

Oprogramowanie CRM dla branży ubezpieczeń to specjalnie przystosowany system CRM (ang. Customer Relationship Management), czyli program przeznaczony do zarządzania relacjami z klientami. Na wiele sposobów usprawnia i ułatwia poszczególne etapy sprzedaży polis.

System przede wszystkim stanowi bazę danych. Gromadzi wszystkie informacje o oferowanych produktach i klientach, a także o pracownikach i innych zasobach firmy. Dzięki niemu agenci mogą szybciej znaleźć i przygotować odpowiednią ofertę, a także cały czas są na bieżąco z oczekiwaniami obsługiwanych klientów. W ten sposób jedną osobę mogą obsługiwać nawet różni pracownicy – za pomocą kilku kliknięć zyskują wgląd w profil klienta oraz ewentualną historię usług.

System nie tylko usprawnia komunikację zewnętrzną (z klientami), ale i wewnętrzną, czyli w ramach struktury firmy. Za jego pośrednictwem da się przyspieszyć wymianę danych, a także stworzyć prężnie działający elektroniczny obieg dokumentów. Czas zaoszczędzony na żmudnych formalnościach można wykorzystać na doskonalenie oferty, szkolenia pracowników i inne działania przyczyniające się do rozwoju firmy.

Dodatkowo w ramach oprogramowania CRM dla branży ubezpieczeń można korzystać jeszcze z wielu innych przydatnych funkcji, które np. pomagają rozdysponowywać zadania pracownikom. System pozwala też monitorować ogólną sytuację w firmie – szybkie wyłapywanie nieprawidłowości ogranicza do minimum błędy i niedopatrzenia. Ostatecznie oprogramowanie przyczynia się do podniesienia poziomu oferowanych usług i zwiększenia zadowolenia klientów, co przekłada się na poprawę wizerunku oraz oczywiście większe zyski.

Zalety CRM dla ubezpieczalni

Liczne zalety systemu CRM dla ubezpieczalni sprawiają, że rozwiązania tego typu są już praktycznie uznawane za standard i są powszechnie wdrażane nawet w małych agencjach. Korzystanie z takiego oprogramowania potrafi zupełnie zrewolucjonizować formułę codziennej pracy, nie tylko w przypadku agentów, ale też innych pracowników, np. księgowych.

Do korzyści wynikających z wdrożenia systemu CRM zaliczają się m.in.:

  • poprawa jakości obsługi klienta – oprogramowanie pomaga bardziej uważnie i świadomie spełniać oczekiwania osób, które dopiero wybierają polisę, są już objęte takim świadczeniem albo które korzystały już z takiej usługi i chcą ponownie z niej skorzystać; system nie tylko daje dostęp do bazy danych, ale też przypomina o umówionych spotkaniach/telefonach czy kończących się umowach (które mogą być przedłużone);
  • szybka, łatwa, bezpieczna wymiana danych – uprawnione osoby mają wygodny dostęp do umów, faktur, rachunków i wszelkich innych ważnych dokumentów; baza danych pozwala szybko dotrzeć do potrzebnych informacji o klientach i nie tylko;
  • lepsza organizacja pracy – system posiada moduł umożliwiający przydzielanie zadań czy konkretnych klientów do wybranych agentów, co ogranicza ryzyko opóźnień, pomyłek, nieporozumień czy zdublowanej pracy;
  • kontrola sytuacji w firmie – specjalne narzędzia analityczne na bieżąco gromadzą dane, by na ich podstawie przygotowywać specjalne zestawienia i raporty. W ten sposób dostarczają cenne wnioski, które dają wgląd w kondycję przedsiębiorstwa i którymi warto kierować się przy podejmowaniu ważnych decyzji biznesowych.

Największą zaletą systemu CRM dla ubezpieczalni jest to, że staje się po prostu przydatnym narzędziem, towarzyszącym wszystkim pracownikom każdego dnia. Na co dzień w firmie i tak korzysta się z wielu programów i aplikacji, co tylko niepotrzebnie może powodować chaos informacyjny. Łatwiej, wydajniej i bezpieczniej jest zdecydować się na zaawansowane rozwiązanie, dostosowane do specyfiki tej działalności.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu?

Przedsiębiorcy często nie wiedzą, na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu CRM dla ubezpieczalni. Na rynku dostępnych jest wiele opcji, dlatego dobrze jest zdawać sobie sprawę z tego, co ma największy wpływ na funkcjonalność systemu. Przede wszystkim znaczenie mają:

  • elastyczność – każda agencja ma własną specyfikę i indywidualne wymagania. System powinien dawać możliwość personalizacji jego funkcji, tak by dało się go jak najlepiej dostosować do potrzeb firmy;
  • kompatybilność – system oferuje wiele modułów, ale będzie prawdopodobnie współpracował także z szeregiem innych programów, np. do księgowości. Z tego względu dobrze, by był w stanie łatwo integrować się z innymi wykorzystywanymi narzędziami IT;
  • łatwa obsługa – oprogramowanie, które ma być wykorzystywane w codziennej pracy, powinno być intuicyjne. Nie ma sensu inwestować w skomplikowany system, który będzie sprawiał kłopoty pracownikom;
  • dostępność – jeśli agenci pracują także zdalnie, dobrze by mieli dostęp do systemu z poziomu innego sprzętu, z uwzględnieniem urządzeń mobilnych.

Decyzja o zakupie systemu CRM dla ubezpieczalni powinna zostać podjęta w pełni świadomie. Wdrożenie takiego rozwiązania to duży przełom, dlatego wybór musi być dobrze przemyślany. Najlepiej zdać się na doświadczonych specjalistów i sprawdzić funkcjonalność oprogramowania przed jego zakupem.

Zespół Connecto dobierze najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy, a zajmie się procesem jego implementacji. Umów się na bezpłatne spotkanie, by poznać naszą ofertę. Zadzwoń pod numer 32 263 00 00 lub przejdź do zakładki kontakt.

Najnowsze wpisy

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

Kategorie

  • Aplikacje mobilne
  • Baza wiedzy
  • Budownictwo i deweloperzy
  • Business Intelligence
  • Case Study
  • Cennik Oprogramowania
  • Connect To Biznes Cafe
  • E-commerce i B2B
  • Fotowoltaika
  • Kadry i płace
  • Konferencja
  • Księgowość
  • O firmie
  • Obieg dokumentów
  • Platforma Connecto
  • Podcast
  • Praca zdalna
  • Produkcja
  • Relacje z klientami – CRM
  • Sprzedaż i dystrybucja
  • System DMS
  • System ERP
  • Video
  • Webinarium
  • Zarządzanie projektem

Related Posts

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

logo_connecto_horizontal_white
[email protected]
32 263 30 65

Biuro w Sosnowcu

32 263 00 00
ul. Mariacka 1 / 5
41-205 Sosnowiec

Biuro w Łodzi

42 715 89 00
ul. Łagiewnicka 54-56
91-463 Łódź

Biuro w Krakowie

577 680 444
ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
30-644 Kraków
  • Referencje
  • Kariera
  • O nas
  • Kodeks etyczny
  • Polityka plików cookies (EU)

Polityka prywatności | Regulamin

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
Zarządzaj swoją prywatnością
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}