Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

Zintegrowany system informatyczny – co to jest?

inBaza wiedzy

W przedsiębiorstwach, nawet tych mniejszych, powszechnie korzysta się z wielu programów, aplikacji innych narzędzi IT. Najwygodniej jest w sytuacji, gdy wzajemnie się uzupełniają i są ze sobą w pełni kompatybilne. Z tego względu dobrze jest postawić na zintegrowany system informatyczny. Wyjaśniamy, czym jest i dlaczego warto go wdrożyć!

Czym jest zintegrowany system informatyczny?

Zintegrowany system informatyczny w firmie składa się z wielu współpracujących ze sobą podsystemów, najczęściej wykorzystujących wspólną bazę danych. Dzięki temu ta sama platforma może być z powodzeniem wykorzystywana przez przedstawicieli różnych działów – od zarządu, przez kadry, finanse, marketing, produkcję i sprzedaż, aż po magazyn czy logistykę.

Wśród głównych cech zintegrowanego systemu informatycznego można wymienić:

  • innowacyjność,
  • kompleksowość,
  • pełna integracja danych i procesów,
  • elastyczność,
  • skalowalność,
  • łatwy dostęp (również mobilny).

Wdrożenie takiej platformy można znacznie poprawić funkcjonowanie całej organizacji. Dzięki niej można świadomiej zarządzać zasobami, przyspieszyć i ułatwić wiele procesów, usprawnić komunikację, poprawić relacje z klientami oraz partnerami biznesowymi, a także podnieść jakość produktów/usług. W efekcie przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności, wzmocnienia dobrego wizerunku oraz uzyskania wysokich wyników finansowych.

Dla kogo jest odpowiedni?

Ze zintegrowanego systemu informatycznego wbrew pozorom mogą korzystać nie tylko duże organizacje i korporacje. Z powodzeniem sprawdzają się także w przypadku średnich oraz małych przedsiębiorstw. Współcześnie nawet niewielkie podmioty nie mogłyby funkcjonować bez niektórych programów (albo byłoby to bardzo trudne).

Jeśli chce się rozwijać swoją działalność i zadbać o to, by spełniała wymogi rynku, konieczne jest inwestowanie w nowoczesne narzędzia IT. Chociaż zintegrowany system informatyczny nie jest tanim rozwiązaniem, w perspektywie czasu okazuje się być niezwykle opłacalną opcją. Zakup w krótkim czasie ma szansę się zwrócić z nawiązką, ponieważ platforma pozwala ograniczyć niepotrzebne wydatki, ogranicza ryzyko kosztownych błędów i pomyłek, a do tego pomaga zwiększyć zyski.

Rodzaje systemów

W zwykle w skład zintegrowanego systemu informatycznego wchodzi kilka modułów o różnej funkcjonalności. Pracownicy mają do nich dostęp na podstawie przyznanych uprawnień. Ich działania są rejestrowane, dlatego wszystkie dokumenty są bezpieczne, praca jest uporządkowana i dobrze zorganizowana, a ryzyko nieporozumień, pomyłek czy opóźnień jest ograniczone do minimum.

Najpopularniejsze rodzaje systemów to:

  • elektroniczny obieg dokumentów – przeznaczony do tworzenia, porządkowania, archiwizowania oraz udostępniania umów, faktur, raportów i innych pism;
  • systemy CRM – dedykowane do zarządzania relacjami z klientami;
  • systemy ERP – ułatwiające planowanie zasobami przedsiębiorstwa (finansowymi, ludzkimi, rzeczowymi i intelektualnymi);
  • Business Intelligence – gromadzące i analizujące dane o firmie, a następnie generujące przejrzyste raporty.

Poszczególne moduły mogą być rozbudowywane i rozszerzane o dodatkowe opcje, zgodnie ze specyfiką branży, indywidualnymi wymogami czy nawet aktualną sytuacją w przedsiębiorstwie.

Zalety zintegrowanych systemów informatycznych

Liczne zalety zintegrowanych systemów informatycznych sprawiają, że stają się standardem. Dotychczas wykorzystywano często m.in. specjalne moduły integracyjne i API (ang. application programming interface – interfejs programowania aplikacji), które umożliwiały lepszą komunikację stosowanych narzędzi. Wygodniejszą opcją jest jednak przejść na gotowe rozwiązanie.

Do największych zalet zintegrowanego systemu informatycznego zaliczają się:

  • efektywność,
  • uniwersalność,
  • prosta obsługa,
  • integralność,
  • możliwość personalizacji,
  • nowoczesność i aktualność (m.in. zgodność z przepisami i normami prawnymi),
  • dostęp z dowolnego urządzenia, także mobilnego.


Planujesz wdrożenie takiego systemu w swoim przedsiębiorstwie? Platforma Connecto będzie idealnym wyborem. Jeśli chcesz się przekonać, jak dokładnie działa i sprawdza się w praktyce, umów się na prezentację. Konsultanci Connecto przedstawią oaz dokładnie omówią jej funkcjonalności, a także odpowiedzą na wszystkie pytania. Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 32 263 00 00.

Najnowsze wpisy

CRM dla marketingu

CRM dla marketingu

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Kategorie

  • Aplikacje mobilne
  • Baza wiedzy
  • Budownictwo i deweloperzy
  • Business Intelligence
  • Case Study
  • Cennik Oprogramowania
  • Connect To Biznes Cafe
  • E-commerce i B2B
  • Fotowoltaika
  • Kadry i płace
  • Konferencja
  • Księgowość
  • O firmie
  • Obieg dokumentów
  • Platforma Connecto
  • Podcast
  • Praca zdalna
  • Produkcja
  • Relacje z klientami – CRM
  • Sprzedaż i dystrybucja
  • System DMS
  • System ERP
  • Video
  • Webinarium
  • Zarządzanie projektem

Related Posts

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

logo_connecto_horizontal_white
[email protected]
32 263 30 65

Biuro w Sosnowcu

32 263 00 00
ul. Mariacka 1 / 5
41-205 Sosnowiec

Biuro w Łodzi

42 715 89 00
ul. Łagiewnicka 54-56
91-463 Łódź

Biuro w Krakowie

577 680 444
ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
30-644 Kraków
  • Referencje
  • Kariera
  • O nas
  • Kodeks etyczny
  • Polityka plików cookies (EU)

Polityka prywatności | Regulamin

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
Zarządzaj swoją prywatnością
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}