Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

Dlaczego automatyzacja procesów biznesowych się opłaca?

inBaza wiedzy, Obieg dokumentów, Platforma Connecto

Nowoczesne systemy IT pozwalają znacznie ułatwić i przyspieszyć szereg procesów biznesowych. Lepsza organizacja pracy przekłada się na lepsze wyniki. Inwestycja w profesjonalne oprogramowanie może przynieść wiele wymiernych korzyści, w tym także finansowych. Dowiedz się, dlaczego automatyzacja procesów biznesowych się opłaca!

Automatyzacja procesów biznesowych – co to oznacza?

Automatyzacja procesów biznesowych polega na wykorzystaniu technologii i narzędzi informatycznych do wykonywania powtarzalnych, czasochłonnych zadań bez udziału pracowników albo z ich minimalnym zaangażowaniem. W jej wyniku szereg czynności zostaje zastąpiony przez działania dedykowanego oprogramowania.

Dzięki temu można znacznie przyspieszyć realizację wielu zadań, jednocześnie redukując liczbę popełnianych błędów oraz odciążając pracowników. W ten sposób wzrasta też wydajność zespołu – zyskuje więcej czasu i energii na zadania wymagające kreatywności czy doświadczenia.

Z automatyzacji procesów biznesowych korzysta się nie tylko przy prostych procesach, ale też w bardziej złożonych operacjach. Narzędzia IT doskonale sprawdzają się zarówno przy tworzeniu dokumentów, jak i generowaniu raportów czy nawet analizie dużych wolumenów danych. Kiedy wdroży się już elektroniczny obieg dokumentów, pracownicy mają łatwy, a do tego bezpieczny dostęp do najważniejszych danych oraz mogą błyskawicznie dopełniać formalności.

Jak automatyzować procesy z systemami IT?

Proces automatyzacji procesów biznesowych z systemami IT obejmuje kilka kluczowych etapów. Niezwykle ważne jest, by odpowiednio dobrać, a następnie prawidłowo wdrożyć nowe rozwiązania. Z tego względu konieczne są stosowne przygotowania i ustrukturyzowane działania.

Jakie działania obejmuje automatyzacja?

  1. Analiza i identyfikacja procesów – na początku należy przeanalizować procesy zachodzące w firmie i zidentyfikować te, które można poddać automatyzacji; zazwyczaj są to procesy powtarzalne, podatne na błędy oraz angażujące dużo czasu, często związane z dokumentami i formalnościami.
  2. Dobór odpowiednich narzędzi – automatyzację umożliwia implementacja nowoczesnych systemów oferujących szereg praktycznych funkcji, takich jak np. CRM z AI.
  3. Wdrożenie systemu – specjaliści przeprowadzają proces implementacji nowego oprogramowania, dbając o bezpieczeństwo danych; zwykle konieczne jest szkolenie dla pracowników, by szybko nauczyli się korzystać ze wszystkich funkcji systemu; istotna jest również integracja wykorzystywanych już narzędzi IT, aby wymiana danych pomiędzy nimi przebiegała automatycznie.
  4. Kontrola – nad działaniem systemu powinien czuwać zespół specjalistów, którzy będą na bieżąco wgrywać aktualizacje oraz rozwiązywać ewentualne problemy techniczne.

Zalety automatyzacji procesów w biznesie z systemami IT

Liczne zalety automatyzacji procesów w biznesie z systemami IT sprawiają, że jest to niezwykle rentowne rozwiązanie. Do największych korzyści zaliczają się:

  • większa wydajność i skrócenie czasu realizacji zadań – systemy pracują szybciej od ludzi i nie ulegają zmęczeniu, dzięki czemu zadania są realizowane nieprzerwanie, z taką samą dokładnością;
  • redukcja kosztów operacyjnych – automatyzacja eliminuje konieczność wykonywania części zadań przez pracowników, co zmniejsza koszty zatrudnienia; zarządzanie budżetem z pomocą systemu IT zapobiega niepotrzebnym wydatkom, generując odczuwalne oszczędności;
  • minimalizacja błędów – automatyzacja znacznie ogranicza liczbę pomyłek wynikających z m.in. nieuwagi czy braku wiedzy;
  • skalowanie biznesu – dzięki automatyzacji firma może obsługiwać większą liczbę zleceń albo rozszerzyć działalność, bez konieczności zatrudniania dodatkowych osób;
  • lepsza kontrola i przejrzystość procesów – automatyzowane procesy można łatwo monitorować, co ułatwia analizę efektywności;
  • większa świadomość – analizy i raporty z AI pozwalają uważniej prowadzić działalność, by w pełni wykorzystać potencjał posiadanych zasobów i szybciej wykrywać ewentualne nieprawidłowości;
  • poprawa jakości obsługi klienta – szybsza i dokładniejsza realizacja zadań pomaga zwiększyć satysfakcję klientów;
  • większe bezpieczeństwo danych – automatyzacja w połączeniu z nowoczesnymi zabezpieczeniami znacznie zmniejsza ryzyko utraty lub wycieku informacji.

Wszystkie powyższe korzyści przyczyniają się do zwiększenia konkurencyjności firmy i wzmocnienia jej pozycji. W ten sposób można spełnić obecne wymagania rynku, elastycznie dostosowując się do aktualnych trendów i większych zmian (np. w przepisach).

Na co zwrócić uwagę i gdzie szukać specjalistów?

Przy wyborze systemu do automatyzacji procesów biznesowych przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na to, by odpowiadał na realne potrzeby organizacji. Z tego względu warto postawić na współpracę ze specjalistami, którzy dobiorą odpowiedni wariant i stosownie go spersonalizują.

Chcesz wdrożyć w swojej firmie nowoczesne oprogramowanie IT, które znacznie usprawni pracę i zwiększy wydajność Twojego zespołu? Umów się na bezpłatne spotkanie z konsultantami Connecto, którzy dobiorą optymalne rozwiązanie. Zadzwoń na numer 32 263 00 00 lub wypełnij formularz w zakładce kontakt!

Najnowsze wpisy

Dlaczego automatyzacja procesów biznesowych się opłaca?

Dlaczego automatyzacja procesów biznesowych się opłaca?

Jak zautomatyzować obieg dokumentów w firmie?

Jak zautomatyzować obieg dokumentów w firmie?

Jak usprawnić zarządzanie budżetem firmy z pomocą systemu IT?

Jak usprawnić zarządzanie budżetem firmy z pomocą systemu IT?

Kategorie

  • Aplikacje mobilne
  • Baza wiedzy
  • Budownictwo i deweloperzy
  • Business Intelligence
  • Case Study
  • Cennik Oprogramowania
  • Connect To Biznes Cafe
  • E-commerce i B2B
  • Fotowoltaika
  • Kadry i płace
  • Konferencja
  • Księgowość
  • O firmie
  • Obieg dokumentów
  • Platforma Connecto
  • Podcast
  • Praca zdalna
  • Produkcja
  • Relacje z klientami – CRM
  • Sprzedaż i dystrybucja
  • System DMS
  • System ERP
  • Video
  • Webinarium
  • Zarządzanie projektem

Related Posts

Jak zautomatyzować obieg dokumentów w firmie?

Jak zautomatyzować obieg dokumentów w firmie?

Jak usprawnić zarządzanie budżetem firmy z pomocą systemu IT?

Jak usprawnić zarządzanie budżetem firmy z pomocą systemu IT?

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

logo_connecto_horizontal_white
[email protected]
32 263 30 65

Biuro w Sosnowcu

32 263 00 00
ul. Mariacka 1 / 5
41-205 Sosnowiec

Biuro w Łodzi

42 715 89 00
ul. Łagiewnicka 54-56
91-463 Łódź

Biuro w Krakowie

577 680 444
ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
30-644 Kraków
  • Referencje
  • Kariera
  • O nas
  • Kodeks etyczny
  • Polityka plików cookies (EU)

Polityka prywatności | Regulamin

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
Zarządzaj swoją prywatnością
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}