Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

IT w branży budowlanej – jak za pomocą systemów informatycznych usprawnić procesy w budownictwie?

inBaza wiedzy, Budownictwo i deweloperzy

Obsługując projekty w budownictwie operuje się na wielu danych, a przy tym trzeba dbać o dobrą komunikację między wieloma podmiotami. Z tego względu konieczne jest stosowanie dodatkowego wsparcia w postaci zaawansowanych systemów informatycznych, które znacznie usprawniają funkcjonowanie całej firmy. Wyjaśniamy, dlaczego warto zainwestować w IT w branży budowlanej oraz podpowiadamy, jak z ich pomocą usprawniać procesy biznesowe!

Narzędzia IT wspomagające procesy w branży budowlanej

Zacznijmy od omówienia tego, jak działają narzędzia IT wspomagające procesy w branży budowlanej. Przede wszystkim są to systemy umożliwiające kontrolowanie codziennych działań, począwszy od przyjęcia zapytania inwestorskiego, przez przygotowywanie ofert, szukanie podwykonawców, podpisywanie umowy, aż po wydanie protokołu odbioru. Dzięki nim można ułatwić oraz usprawnić wiele zadań, wykonywanych przez przedstawicieli różnych działów, m.in. zarządu, księgowości, sprzedaży, marketingu czy kadr.

Profesjonalne oprogramowanie dla budownictwa pomaga na bieżąco rozliczać się z podwykonawcami (m.in. koszty robocizny, materiałów, sprzętu), a także monitorować budżet aktualnie realizowanych projektów. Do tego przydaje się przy nadzorowaniu postępów prac i pozwala odpowiednio rozdysponowywać zadania konkretnym pracownikom. Dzięki temu unika się opóźnień, dublowania pracy czy innych błędów, które rzutują na wizerunek firmy.

System daje również łatwy dostęp do wszystkich najważniejszych informacji i dokumentów. Dzięki niemu za pomocą kilku kliknięć da się załatwić rozmaite formalności, związane np. z generowaniem raportów, faktur czy umów.

Narzędzia IT stosowane w branży budowlanej mają też za zadanie usprawnić komunikację między różnymi podmiotami, m.in. klientami, inwestorami, dostawcami i podwykonawcami. W ten sposób przyspieszają kolejne etapy realizacji projektów, wspierają budowanie trwałych relacji biznesowych, minimalizują ryzyko nieporozumień oraz przyczyniają się do utrwalania pozytywnego wizerunku firmy.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Wybierając system IT dla budownictwa warto kierować się tym, czy będzie on maksymalnie praktyczny i opłacalny dla firmy. Każde przedsiębiorstwo ma indywidualne potrzeby i wymogi, dlatego koniecznie powinno się mieć na względzie:

  • dostępne funkcje – możliwości programu muszą być spójne z potrzebami firmy; w wielu przypadkach okazuje się, że zaawansowane moduły nie są niezbędne, a nie ma sensu płacić za coś, co jest rzadko używane czy wręcz niepotrzebne; do branży budowlanej można zaliczyć wiele różnych przedsiębiorstw, dlatego często zamiast rozbudowanej platformy lepszą opcją będzie coś bardziej sprecyzowanego, jak np. CRM dla deweloperów;
  • trudność obsługi – system będzie praktyczny tylko wtedy, gdy będzie intuicyjny; proces wdrożenia nowego oprogramowania trwa znacznie krócej, gdy zespół nauczy się z nim pracować już po jednym krótkim szkoleniu;
  • skalowalność i elastyczność – inwestując w narzędzia IT warto wybrać wariant, który wystarczy na wiele lat; najlepszą opcją są personalizowane platformy, które można odpowiednio dostosowywać do aktualnych potrzeb;
  • wsparcie techniczne – każda awaria systemu może utrudnić czy nawet zatrzymać prace, dlatego oprogramowanie powinno być obsługiwane przez zespół specjalistów; w razie problemów programiści muszą być w stanie błyskawicznie przywrócić niezbędne narzędzia IT do pełnej sprawności;
  • bezpieczeństwo – w branży budowlanej każdego dnia pracuje się na wielu danych, w tym także wrażliwych, dlatego wymagane są nowoczesne zabezpieczenia oraz systemy ochronne.

Zalety rozwiązań IT w budownictwie

Stosowanie zaawansowanych technologicznie narzędzi informatycznych staje się już standardem. Używanie ich daje wiele korzyści i na różne sposoby pomaga zwiększyć konkurencyjność firmy.

Jakie są największe zalety rozwiązań IT w budownictwie?

  • możliwość stałej kontroli kosztów na każdym etapie projektu,
  • łatwiejsze zarządzanie dokumentami,
  • szybkie tworzenie raportów na bazie danych gromadzonych w systemie,
  • stały kontakt z klientami, deweloperami, inwestorami, podwykonawcami, dostawcami i innymi partnerami biznesowymi.

Szczególnie cenionym udogodnieniem jest tzw. elektroniczny obieg dokumentów, czyli moduł odpowiedzialny za gromadzenie, tworzenie, przekazywanie oraz archiwizację najważniejszych pism. Z jego pomocą można na bieżąco rozliczać m.in. faktury kosztowe, karty pracy pracownika czy budżety projektowe, a następnie automatycznie przesyłać je do księgowości. Do tego wszystkie dokumenty kosztowe wysyłane do partnerów biznesowych da się łatwo przekształcić w kosztorys i uwzględnić w budżecie.

Kolejnym pomocnym rozwiązaniem jest moduł przeznaczony do zarządzania projektami. Jest wykorzystywany do rozdzielania zadań, tworzenia harmonogramów, a także tworzenia kosztorysów. Umożliwia przy tym kontrolę postępów i pozwala szybko wykrywać ewentualne nieprawidłowości (np. możliwe opóźnienia).

Ciekawostką jest z kolei moduł Business Intelligence, który w czasie rzeczywistym gromadzi i przetwarza dane, tworząc na ich podstawie przejrzyste analizy oraz raporty. Dokumenty te są przekazywane do zarządu, ponieważ na ich podstawie można monitorować sytuację w firmie oraz świadomiej podejmować kolejne decyzje biznesowe.

Zapytaj o wersję demo

Chcesz wdrożyć w swojej firmie profesjonalne, nowoczesne, personalizowane oprogramowanie dla budownictwa? Idealnym rozwiązaniem będzie modułowa platforma Connecto, dostępna online (także na urządzeniach mobilnych!). Przekonaj się, jak działa – zapytaj o wersję demo! Zapraszamy również na specjalną prezentację, na której omówimy wszystkie funkcje systemu i odpowiemy na pytania.

Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 32 263 00 00.

Najnowsze wpisy

CRM dla marketingu

CRM dla marketingu

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Kategorie

  • Aplikacje mobilne
  • Baza wiedzy
  • Budownictwo i deweloperzy
  • Business Intelligence
  • Case Study
  • Cennik Oprogramowania
  • Connect To Biznes Cafe
  • E-commerce i B2B
  • Fotowoltaika
  • Kadry i płace
  • Konferencja
  • Księgowość
  • O firmie
  • Obieg dokumentów
  • Platforma Connecto
  • Podcast
  • Praca zdalna
  • Produkcja
  • Relacje z klientami – CRM
  • Sprzedaż i dystrybucja
  • System DMS
  • System ERP
  • Video
  • Webinarium
  • Zarządzanie projektem

Related Posts

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

logo_connecto_horizontal_white
[email protected]
32 263 30 65

Biuro w Sosnowcu

32 263 00 00
ul. Mariacka 1 / 5
41-205 Sosnowiec

Biuro w Łodzi

42 715 89 00
ul. Łagiewnicka 54-56
91-463 Łódź

Biuro w Krakowie

577 680 444
ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
30-644 Kraków
  • Referencje
  • Kariera
  • O nas
  • Kodeks etyczny
  • Polityka plików cookies (EU)

Polityka prywatności | Regulamin

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
Zarządzaj swoją prywatnością
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}