Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

Skuteczne wdrożenie ERP – to musisz wiedzieć

inBaza wiedzy, System ERP

Przejście na nowy system do planowania zasobów przedsiębiorstwa jest trudnym, wieloetapowym procesem. Jeśli ma odbyć się dość sprawnie i bez ryzyka utraty cennych danych, konieczne jest odpowiednie przygotowanie oraz wsparcie specjalistów. Wyjaśniamy, jak powinno przebiegać skuteczne wdrożenie ERP!

Spis treści

  • Skuteczne wdrożenie ERP – to musisz wiedzieć
    • Analiza przed wdrożeniem
    • Sprawdź, czego potrzebujesz
    • Trzymaj się terminów
    • Wybierz specjalistów od wdrożeń

Skuteczne wdrożenie ERP – to musisz wiedzieć

Skuteczne wdrożenie ERP jest zależne od wielu czynników. Implementacja nowego systemu jest dużą zmianą, dlatego musi odbywać się we współpracy z pracownikami. Zanim rozpocznie się przenoszenie danych, konieczne są stosowne przygotowania.

Przede wszystkim należy poinformować cały zespół o planowanych działaniach, a następnie wspólnie ustalić termin startu procedury. Najlepiej wybrać okres, w którym pracownicy będą mniej obciążeni pracą i ewentualne utrudnienia związane z przejściem na nowy system nie będą zbyt kłopotliwe. Jeśli do wyboru jest kilka opcji, należy zaprezentować im preferowane systemy ERP, by mogli podzielić się swoją opinią.

Analiza przed wdrożeniem

Kolejnym etapem jest analiza przedwdrożeniowa, która co prawda może być przeprowadzona we własnym zakresie, ale lepiej skorzystać przy niej ze wsparcia specjalistów. W ten sposób identyfikuje się ewentualne problemy i zawczasu im zapobiega. Jednocześnie zapoznaje się pracowników z nowymi narzędziami, by od razu wiedzieli, jak je obsługiwać.

Nowy system będzie korzystał także z istniejących już danych, w dodatku zwykle rozsianych po bazach różnych programów i aplikacji. Często konieczne jest ich zgromadzenie, uporządkowanie i ujednolicenie. W ten sposób zapobiega się utracie czy przypadkowemu naruszeniu np. ważnych dokumentów.

Następnie specjaliści IT zajmują się projektowaniem systemu, czyli jego wstępnym ustawianiem i testowaniem możliwości. Po tym przechodzą do uruchomienia, ale na razie wyłącznie w celu przeprowadzenia szkoleń. Lepiej zawczasu wykryć ewentualne nieprawidłowości, by nie sprawiały kłopotów podczas faktycznego użytkowania programów.

Dopiero jeśli wszystko przebiegło zgodnie z oczekiwaniami, a pracownicy pozytywnie ocenili nowe narzędzia, można przejść do właściwego wdrożenia i uruchomienia systemu. Nie następuje to jednak z dnia na dzień – najczęściej robi się to stopniowo, w ustalonych wcześniej partiach.

Przy tym dobrze, by zespół wdrożeniowy nawet po zakończeniu wszystkich prac nadal oferował wsparcie techniczne i w razie potrzeby szybko odpowiadał na pytania, naprawiał ewentualne awarie itp. Zespół dedykowanych specjalistów IT musi czuwać nad systemem, by minimalizować ryzyko przestojów.

Sprawdź, czego potrzebujesz

Niezwykle ważną kwestią przy wyborze ERP jest oczywiście odpowiedni dobór systemu. Istotnym elementem analizy przedwdrożeniowej jest identyfikacja zapotrzebowania na konkretne narzędzia i funkcje. System powinien być dostosowany do faktycznych potrzeb firmy. Nie ma sensu inwestować w rozbudowany wariant, który jest np. dedykowany dla dużej firmy, gdy prowadzi się małe przedsiębiorstwo. Duże korporacje i wielooddziałowe instytucje korzystają z takich rozwiązań, jak Comarch ERP XL.

W przypadku mniejszych i średnich przedsiębiorstw w zupełności wystarczy klasyczny system, Comarch ERP Optima. Nie jest tak zaawansowany, ale dzięki temu jest o wiele prostszy w obsłudze, a wszystkie jego funkcje są rzeczywiście potrzebne. Przedsiębiorcy często przepłacają za rozwiązania, które posiadają wiele dodatkowych, niekoniecznie potrzebnych opcji.

Najlepiej wybrać spersonalizowany system dostosowany do specyfiki firmy. W obu przypadkach zespół Connecto odpowiednio dopracowuje narzędzia i ich moduły, by całość była maksymalnie funkcjonalna.

Trzymaj się terminów

Jeśli zależy Ci na skutecznym wdrożeniu ERP, konieczne jest stworzenie harmonogramu prac i jego bezwzględne przestrzeganie. Każde opóźnienie będzie przesuwać cały proces w czasie, utrudniając czy nawet uniemożliwiając normalne funkcjonowanie firmy. Nie zawsze można pozwolić sobie na tymczasowe zawieszenie działalności. Większości zależy na tym, by wdrożenie odbyło się możliwie jak najszybciej, bez zakłóceń.

Na początku z pewnością trudno będzie oszacować, ile może trwać taka procedura. Okres ten może obejmować od kilku do nawet kilkunastu miesięcy – wiele zależy od m.in. wielkości przedsiębiorstwa, liczby pracowników i zakresu wprowadzanych zmian. Z tego względu warto już od samego początku współpracować ze specjalistami, którzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu są w stanie ocenić, jak wiele czasu trzeba zarezerwować na przygotowania, testy i implementację.

Wybierz specjalistów od wdrożeń

Planujesz przejście na nowy system ERP w firmie? Wybierz specjalistów od wdrożeń. Zespół Grupy Connecto składa się z ekspertów z ogromną wiedzą, którzy z powodzeniem przeprowadzili już setki takich procesów. Korzystając z ich wsparcia masz pewność, że wszystko odbędzie się zgodnie z planem, a efekty przyczynią się do rozwoju przedsiębiorstwa.

Chciałbyś poznać oferowane przez nas rozwiązania? Umów się na specjalną prezentację. Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 32 263 00 00, by ustalić termin spotkania – w naszej siedzibie, w Twojej firmie albo zdalnie (podczas wideo konferencji).

Najnowsze wpisy

CRM dla marketingu

CRM dla marketingu

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Kategorie

  • Aplikacje mobilne
  • Baza wiedzy
  • Budownictwo i deweloperzy
  • Business Intelligence
  • Case Study
  • Cennik Oprogramowania
  • Connect To Biznes Cafe
  • E-commerce i B2B
  • Fotowoltaika
  • Kadry i płace
  • Konferencja
  • Księgowość
  • O firmie
  • Obieg dokumentów
  • Platforma Connecto
  • Podcast
  • Praca zdalna
  • Produkcja
  • Relacje z klientami – CRM
  • Sprzedaż i dystrybucja
  • System DMS
  • System ERP
  • Video
  • Webinarium
  • Zarządzanie projektem

Related Posts

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

logo_connecto_horizontal_white
[email protected]
32 263 30 65

Biuro w Sosnowcu

32 263 00 00
ul. Mariacka 1 / 5
41-205 Sosnowiec

Biuro w Łodzi

42 715 89 00
ul. Łagiewnicka 54-56
91-463 Łódź

Biuro w Krakowie

577 680 444
ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
30-644 Kraków
  • Referencje
  • Kariera
  • O nas
  • Kodeks etyczny
  • Polityka plików cookies (EU)

Polityka prywatności | Regulamin

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
Zarządzaj swoją prywatnością
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}