Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

Wdrożenia systemu ERP – metody, etapy, koszta

inSystem ERP

Z roku na rok systemy ERP (ang. Enterprise Resource Management, pol. Zarządzanie Zasobami Przedsiębiorstwa) stają się co raz bardziej powszechne, dzięki czemu sięgają po nie co raz mniejsze firmy. Wiele firm odwleka decyzję o wdrożeniu nowoczesnego systemu do zarządzania firmą, ponieważ obawia się, że narzędzia tego typu skierowane są jedynie do bardzo dużych organizacji.

Nic bardziej mylnego – dzisiejsze systemy do zarządzania przedsiębiorstwem cechują się dużą skalowalnością. Dzięki czemu nawet kilkuosobowe przedsięwzięcia mogą cieszyć się automatyzacją kluczowych procesów napędzających firmę.

Spis treści

  • Wdrożenie systemów ERP od Comarch
    • Metody wdrożenia systemu ERP
    • Etapy wdrożenia systemu ERP
    • Ile kosztuje wdrożenie systemu ERP
    • Zapytanie o wdrożenie systemu

Wdrożenie systemów ERP od Comarch

Świetnym przykładem kompletnej oferty systemów ERP jest rodzina COMARCH ERP, która oferuje cztery systemy:

Comarch ERP XT – skierowany dla małych działalności, ceniących sobie mobilność i lekkość oprogramowania. Oparty o chmurę system informatyczny pozwala na prowadzenie sprzedaży z gospodarką magazynową oraz spraw kadrowych i księgowych z poziomu przeglądarki, bądź telefonu.

Comarch ERP Optima – oprogramowanie przeznaczone dla małych i średnich firm szukających sprawdzonego i kompleksowego narzędzia do zarządzania wszystkimi aspektami firmy ? sprzedażą, księgowością, kadrami, gospodarką magazynową itp.

Comarch ERP XL – najwyższy poziom wspólnie z systemem Altum. Skierowany dla dużych firm i grup kapitałowych. Posiada rozbudowany moduł zarządzania produkcją.

Comarch ERP Altum – oprogramowanie przeznaczone dla dużych firm o profilu handlowym detalicznym, bądź hurtowym. Za wyborem tego systemu przemawia procesowe podejście do jego obsługi.

Wybór odpowiedniego dostawcy to pierwszy krok jaki należy podjąć. Wybierając Comarch mamy pewność, że w momencie, gdy nasze potrzeby zwiększą się, w łatwy sposób będzie można rozbudować funkcje obecnie posiadanego systemu lub zmigrować dane do nowego, wyższego.

Metody wdrożenia systemu ERP

Istnieją dwie główne metody wdrożenia systemu ERP

1. Wdrożenie poprzedzone kompleksową analizą wymagań

2. Bieżące wdrożenie iteracyjne, gdzie wymagania ustalane i realizowane są w interwałach czasowych

Pierwsze rozwiązanie pozwala na sporządzenie bardzo dokładnego dokumentu opisującego wszystkie aspekty procesów biznesowych, które mają być odzwierciedlone w systemie. Tak szczegółowy opis pozwala na stworzenie harmonogramu i budżetu wdrożenia. Oczywiście metoda ta nie jest pozbawiona wad.

W przypadku dużych organizacji i złożonych procesów, może okazać się, że rozwiązania uzgodnione na etapie analitycznym nie przyjmą się, ponieważ okażą się zbyt uproszczone lub wręcz przeciwnie, zbyt skomplikowane w codziennym użytkowaniu. Dlatego należy mieć z tyłu głowy, że budżet i harmonogram mogą wymagać zmian.

Aby uniknąć problemów wynikających z wdrożenia poprzedzonego analizą przedwdrożeniową można zdecydować się na wdrożenie bieżące – metodą iteracyjną. W tym przypadku nie można ustalić budżetu ani harmonogramu. Zamiast tego w czasie każdego spotkania ustala się zadania do wykonania oraz ich czasochłonność. To podejście daje gwarancję dokładnego odzwierciedlenia potrzeb firmy w systemie informatycznym, kosztem zamkniętego i pewnego budżetu i harmonogramu wdrożeniowego.

Etapy wdrożenia systemu ERP

Wdrożenie systemu ERP rozpoczyna się od fazy koncepcyjnej – Klient zastanawia się do czego potrzebne mu jest tego typu rozwiązanie. Następnie przechodzi do fazy prezentacji, w czasie których zaprasza do siebie firmy prezentujące oprogramowanie, które ich zdaniem najlepiej wpasowuje się w realia przedsiębiorstwa.

Po wyborze dostawcy należy wybrać odpowiednią metodę wdrożenia. Każdy etap wdrożenia powinien zostać odebrany protokolarnie. Dalsze prace nad odebranymi etapami powinny być traktowane jako prace serwisowe. Dobrym pomysłem jest wynegocjowanie umowy serwisowej opartej o zryczałtowaną kwotę. Warto dowiedzieć się również czy wybierany przez nas system integruje się z innymi rozwiązwaniami, np. system DMS, które są dostępne na rynku. Należy wziąć pod uwagę elektroniczny obieg dokumentów czy business intelligence.

Ile kosztuje wdrożenie systemu ERP

Na cenę oprogramowania ma wpływ bardzo duża ilość czynników takich jak: branża, ilość pracowników, ilość użytkowników system, ilość procesów do odzwierciedlenia w systemie, poziom skomplikowania procesów biznesowych, producent oprogramowania, metoda finansowania, płatność z góry w wielu przypadkach zapewni nam rabat.

Dobrym sposobem na estymowanie kosztów wdrożenia jest spotkanie z przedstawicielami dostawcy i wspólne omówienie swoich potrzeb w zakresie oprogramowania.

Zapytanie o wdrożenie systemu

W przypadku zainteresowania wdrożeniem systemu ERP, zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami pod numerem telefonu 32 263 00 00 lub poprzez poniższy formularz.













     

    Najnowsze wpisy

    CRM dla marketingu

    CRM dla marketingu

    Analizy i raporty z asystentem AI

    Analizy i raporty z asystentem AI

    CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

    CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

    Kategorie

    • Aplikacje mobilne
    • Baza wiedzy
    • Budownictwo i deweloperzy
    • Business Intelligence
    • Case Study
    • Cennik Oprogramowania
    • Connect To Biznes Cafe
    • E-commerce i B2B
    • Fotowoltaika
    • Kadry i płace
    • Konferencja
    • Księgowość
    • O firmie
    • Obieg dokumentów
    • Platforma Connecto
    • Podcast
    • Praca zdalna
    • Produkcja
    • Relacje z klientami – CRM
    • Sprzedaż i dystrybucja
    • System DMS
    • System ERP
    • Video
    • Webinarium
    • Zarządzanie projektem

    Related Posts

    Systemy informatyczne w 2025 – na co warto postawić?

    Systemy informatyczne w 2025 – na co warto postawić?

    ERP dla produkcji

    ERP dla produkcji

    ERP dla drukarni

    ERP dla drukarni

    logo_connecto_horizontal_white
    [email protected]
    32 263 30 65

    Biuro w Sosnowcu

    32 263 00 00
    ul. Mariacka 1 / 5
    41-205 Sosnowiec

    Biuro w Łodzi

    42 715 89 00
    ul. Łagiewnicka 54-56
    91-463 Łódź

    Biuro w Krakowie

    577 680 444
    ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
    30-644 Kraków
    • Referencje
    • Kariera
    • O nas
    • Kodeks etyczny
    • Polityka plików cookies (EU)

    Polityka prywatności | Regulamin

    Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
    Zarządzaj swoją prywatnością
    Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
    Funkcjonalne Always active
    Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
    Preferencje
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
    Statystyka
    Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
    Marketing
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
    Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
    Zarządzaj opcjami
    {title} {title} {title}