Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

5 najważniejszych funkcji systemu CRM

inBaza wiedzy, Relacje z klientami - CRM

Nowoczesne oprogramowania wykorzystywane do zarządzania przedsiębiorstwem w wymierny sposób przyczyniają się do podniesienia jakości oferowanych usług. Szczególnie popularnym rozwiązaniem są narzędzia przeznaczone do szeroko pojętego dbania o relacje z klientami. Omawiamy 5 najważniejszych funkcji systemu CRM!

5 najważniejszych funkcji CRM

System CRM zgodnie z nazwą (ang. Customer Relationship Management) jest oprogramowaniem dedykowanym do zarządzania relacjami z klientem. Z jego pomocą można szybciej, świadomiej i uważniej obsługiwać kontrahentów, co jest szczególnie ważne w modelu sprzedaży B2B.

Jak właściwie działa takie oprogramowanie? Przedstawiamy 5 najważniejszych funkcji CRM.

Zarządzanie kontaktami

System pełni rolę bazy, w której przechowywane są najważniejsze dane o wszystkich klientach (dawnych, aktualnych i potencjalnych) oraz partnerach biznesowych. Dzięki niemu uprawnione osoby w prosty sposób mogą szybko zyskać dostęp do najważniejszych informacji.

Dzięki temu da się lepiej zrozumieć oczekiwania i potrzeby kontrahentów, by bardziej świadomie budować relację. W ten sposób problemu można też bez problemu przekazać obowiązki innym osobom, np. w przypadku zwolnień lekarskich czy urlopów, co zapobiega utrudnieniom.

Lead management

System CRM jest wyjątkowo pomocny w pozyskiwaniu oraz konwersji leadów, czyli potencjalnych klientów. Pozwala lepiej zrozumieć grupę docelową, a także dostarcza danych na temat tego, jak można skuteczniej do niej dotrzeć i na nią wpłynąć. Oprogramowanie jest przydatne w planowaniu działań marketingowych i sprzedażowych, przez co przyczynia się do wzrostu efektywności biznesowej.

Wspomaganie sprzedaży

W CRM dostępne są funkcje, które znacznie usprawniają i ułatwiają poszczególne etapy procesu sprzedażowego. System może m.in. automatyzować powtarzalne zadania, przyspieszać formalności, prognozować sprzedaż czy generować personalizowane oferty.

Dzięki integracji z bazą danych oraz modułem analitycznym klienci otrzymują propozycje idealnie dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań, co z kolei pozwala uzyskać wyższy wskaźnik konwersji.

Poprawa obsługi klienta

CRM oczywiście jest niezastąpiony także przy bezpośredniej obsłudze klienta. System zgłoszeń, helpdesk czy łatwy dostęp do różnych kanałów umożliwiają komunikację na najwyższym poziomie. Sprawnie i dobrze obsłużeni klienci są bardziej zadowoleni z poziomu usług, co przyczynia się do budowania trwałych relacji i wzmocnienia lojalności wobec marki. Grono zadowolonych klientów ma również świetny wpływ na ugruntowanie dobrego wizerunku firmy.

Analityka i raportowanie

System CRM gromadzi ważne dane o klientach i sprzedaży, a specjalny moduł analityczny na bieżąco je przetwarza. Dzięki przejrzystym raportom można śledzić kluczowe wskaźniki efektywności oraz podejmować trafniejsze decyzje, poprzez m.in. śledzenie trendów, wykrywanie obszarów wymagających poprawy czy identyfikację obiecujących tendencji.

Na ich podstawie da się optymalizować strategię biznesową, rozwijając działalność. Profesjonalne narzędzia analityczne umożliwiają również przewidywanie przyszłych trendów i zachować klientów, co pomaga dostosowywać się do dynamicznie zmieniającego się rynku, zwiększając konkurencyjność.

Zalety systemu CRM w firmie

System CRM w firmie jest wyjątkowym ułatwieniem dla całego zespołu – od zarządu, przez kadry, księgowość i marketing, aż po samych handlowców.

Do największych zalet systemu CRM w firmie można zaliczyć:

  • znaczne ułatwienie codziennych obowiązków – prosta w obsłudze platforma z przydatnymi narzędziami umożliwia przyspieszenie, a nawet automatyzację wielu procesów; dzięki temu można odczuwalnie odciążyć pracowników, zwiększając ich wydajność i poprawiając wyniki;
  • ograniczenie błędów i opóźnień – profesjonalne narzędzia IT pomagają uważniej wykonywać pracę, redukując ryzyko niedociągnięć, które rzutują na wizerunek firmy oraz mogą wiązać się z innymi przykrymi konsekwencjami;
  • elektroniczny obieg dokumentów – system ułatwia przekazywanie oraz archiwizację najważniejszych faktur, umów, rachunków, ofert i innych ważnych dokumentów, zapewniając wygodny, a zarazem bezpieczny dostęp uprawnionym pracownikom;
  • lepsza organizacja pracy – specjalny moduł pozwala monitorować działania pracowników bez poczucia nadzoru, a także przydaje się w rozdysponowywaniu obowiązków.

Integracja z innymi rozwiązaniami

CRM integruje się także z innymi rozwiązaniami wykorzystywanymi w firmie, m.in. aplikacjami i programami czy nawet całymi platformami. Zwykle łączy się z nim systemy ERP, co znacznie ułatwia i przyspiesza wymianę informacji wewnątrz firmy. W ten sposób można zautomatyzować wiele procesów, m.in. aktualizację stanów magazynowych.

Kompatybilność z pozostałymi systemami sprawia, że wszystkie najważniejsze narzędzia i informacje są dostępne w jednym miejscu. Możliwość ta doskonale sprawdza się w przypadku pracowników działających „w terenie”, a także przy pracy hybrydowej i zdalnej. Rozbudowane, współpracujące ze sobą systemy są również idealne w firmach z oddziałami w różnych lokacjach.

Wersja demo systemu

Chcesz wdrożyć CRM w swojej firmie? Dobrym rozwiązaniem będzie wersja demo systemu. Umów się na specjalne spotkanie, na którym konsultanci Connecto zaprezentują funkcje oprogramowania i odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania. Przekonaj się, jak system sprawdza się w praktyce, by świadomie zdecydować się na jego implementację. Prezentacja jest darmowa i nie oznacza zgody na zakup. Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 32 263 00 00.

Najnowsze wpisy

CRM dla marketingu

CRM dla marketingu

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Kategorie

  • Aplikacje mobilne
  • Baza wiedzy
  • Budownictwo i deweloperzy
  • Business Intelligence
  • Case Study
  • Cennik Oprogramowania
  • Connect To Biznes Cafe
  • E-commerce i B2B
  • Fotowoltaika
  • Kadry i płace
  • Konferencja
  • Księgowość
  • O firmie
  • Obieg dokumentów
  • Platforma Connecto
  • Podcast
  • Praca zdalna
  • Produkcja
  • Relacje z klientami – CRM
  • Sprzedaż i dystrybucja
  • System DMS
  • System ERP
  • Video
  • Webinarium
  • Zarządzanie projektem

Related Posts

CRM dla marketingu

CRM dla marketingu

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

logo_connecto_horizontal_white
[email protected]
32 263 30 65

Biuro w Sosnowcu

32 263 00 00
ul. Mariacka 1 / 5
41-205 Sosnowiec

Biuro w Łodzi

42 715 89 00
ul. Łagiewnicka 54-56
91-463 Łódź

Biuro w Krakowie

577 680 444
ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
30-644 Kraków
  • Referencje
  • Kariera
  • O nas
  • Kodeks etyczny
  • Polityka plików cookies (EU)

Polityka prywatności | Regulamin

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
Zarządzaj swoją prywatnością
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}