Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

Na czym polega analiza przedwdrożeniowa?

inPodcast, System DMS, System ERP

Bez analizy przedwdrożeniowej wręcz niemożliwe jest prawidłowe funkcjonowanie systemu informatycznego. Dlatego powinna być ona nieodłączną częścią działań związanych z wdrożeniem. Dzięki czemu przedsiębiorstwo decydujące się na oprogramowanie otrzymuje system skrojony na miarę oczekiwań. Słuchaj odcinka podcastu o analizie przedwdrożeniowej.

YouTube

Spotify

Apple Podcasts

Analiza przedwdrożeniowa – co to jest?

Przeprowadzenie analizy pozwoli określić cele biznesowe, jakie zakłada firma. Jeśli cały etap przebiegnie sprawnie to w dużej mierze wdrożenie samego systemu jest już tylko formalnością. Niezależnie od tego czy Klient zdecyduje się wdrożyć tylko elektroniczny obieg dokumentów czy chce go zintegrować z systemem CRM lub Business Intelligence (BI). Tak samo wygląda to wybierając system ERP.

Warto wiedzieć, że zarówno analiza, jak i samo wdrożenie systemu informatycznego w firmie powinny przebiegać bez zakłóceń i przerw w jej działaniu. Dlatego tak ważna jest ścisła współpraca między pracownikami przedsiębiorstwa, a specjalistami którzy wdrażają oprogramowanie. Bowiem każde wprowadzenie zmian w analizie może wiązać się nie tylko z dodatkowymi kosztami, ale również wydłużeniem czasu pracy.

Analiza zapewnia również wdrożenie wyłącznie niezbędnych elementów systemu, które będą wykorzystywane w przedsiębiorstwie. Zdarzają się sytuacje, w których Klienci decydują się na wdrożenie systemu bez analizy, co powoduje instalacje modułów nieadekwatnych do ich potrzeb. W odcinku podcastu wyjaśniamy jak wygląda analiza przedwdrożeniowa, jakie procesy ma obejmować i co dzieje się dalej? Tematykę analizy przybliżają Andrzej Łukasiak i Magdalena Gościniak.

Gwarancja funkcjonalności

To właśnie analiza przedwdrożeniowa ma zagwarantować, że wprowadzone funkcjonalności w pełni zaspokoją oczekiwania firmy, a cena oprogramowania będzie niższa, bowiem przedsiębiorstwa zapłaci tylko za moduły, których używa, a nie za cały system. W trakcie analizy będzie można ustalić, jakim procesom w firmie wystarczą standardowe narzędzia i gdzie potrzebne będą dedykowane rozwiązania.

Kto powinien brać udział w analizie?

Po jednej stronie stołu pracownicy oraz zarząd firmy, po drugiej konsultanci wdrażający systemy informatyczne. To idealne połączenie i recepta na skuteczne wdrożenie oprogramowania. Przecież nikt nie zna firmy lepiej niż jej pracownicy. Konsultant spoglądając obiektywnie na procesy zachodzące w przedsiębiorstwie potrafi  wdrożyć system odpowiadający jego specyfice.

Raport przedwdrożeniowy

Należy pamiętać, że raport nigdy nie wygląda tak samo i różni się w zależności od specyfiki firmy czy branży. W raporcie znajduje się identyfikacja oraz opis wszelkich procesów biznesowych i ogólna charakterystyka firmy. Wszelkie szczegóły ustalane są klientem. Dokument zawiera też informacje o rekomendowanym zakresie wdrożenia, które zalecane jest w danym przedsiębiorstwie.

Stały kontakt z klientem

Podczas wykonywania analizy przedwdrożeniowej konsultanci są w stałym kontakcie z zarządem danej firmy. Pozwala to na szybką reakcję w przypadku zmiany decyzji pod kątem funkcjonowania systemu na danym etapie. Analiza niweluje ryzyko popełnienia błędu i zapewnia zadowolenie z funkcjonowania oprogramowania w firmie.

Dzięki dobrej analizie przedwdrożeniowej można zoptymalizować procesy biznesowe, zaplanować w pełni wykorzystanie systemu oraz wyznaczyć metody realizacji strategii firmy i ustalić termin ukończenia wdrożenia. Umów się analizę przedwdrożeniową pod numerem telefonu 32 263 00 00 lub wypełnij formularz w zakładce kontakt.

Najnowsze wpisy

CRM dla marketingu

CRM dla marketingu

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Kategorie

  • Aplikacje mobilne
  • Baza wiedzy
  • Budownictwo i deweloperzy
  • Business Intelligence
  • Case Study
  • Cennik Oprogramowania
  • Connect To Biznes Cafe
  • E-commerce i B2B
  • Fotowoltaika
  • Kadry i płace
  • Konferencja
  • Księgowość
  • O firmie
  • Obieg dokumentów
  • Platforma Connecto
  • Podcast
  • Praca zdalna
  • Produkcja
  • Relacje z klientami – CRM
  • Sprzedaż i dystrybucja
  • System DMS
  • System ERP
  • Video
  • Webinarium
  • Zarządzanie projektem

Related Posts

E-Doręczenia – czym są i od kiedy będą aktywne?

E-Doręczenia – czym są i od kiedy będą aktywne?

Systemy informatyczne w 2025 – na co warto postawić?

Systemy informatyczne w 2025 – na co warto postawić?

ERP dla produkcji

ERP dla produkcji

logo_connecto_horizontal_white
[email protected]
32 263 30 65

Biuro w Sosnowcu

32 263 00 00
ul. Mariacka 1 / 5
41-205 Sosnowiec

Biuro w Łodzi

42 715 89 00
ul. Łagiewnicka 54-56
91-463 Łódź

Biuro w Krakowie

577 680 444
ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
30-644 Kraków
  • Referencje
  • Kariera
  • O nas
  • Kodeks etyczny
  • Polityka plików cookies (EU)

Polityka prywatności | Regulamin

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
Zarządzaj swoją prywatnością
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}