Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

Wybierasz CRM dla firmy? Musisz to wiedzieć

inRelacje z klientami - CRM

„CRM dla firmy musi być skrojony na miarę” – to popularne hasło nie jest wypowiadane przez specjalistów bezpodstawnie. Dobór oprogramowania wyposażonego wyłącznie w niezbędne funkcje i moduły pozwala na usprawnienie pracy przedsiębiorstwa. Wpływa również znacząco na cenę systemu. Odpowiedz na 14 pytań i sprawdź, co jeszcze musisz wiedzieć decydując się na system CRM.  

Jaki CRM dla firmy będzie najlepszy?

Zastanawiając się, jaki system informatyczny spełni oczekiwania firmy, dobrze jest odpowiedzieć sobie na pytanie, czego dokładnie potrzebuje przedsiębiorstwo? Poniższy plan znacznie ułatwi wybór właściwego systemu CRM i pozwoli wspólnie ze specjalistami przeprowadzić analizę przedwdrożeniową.

Wiedza o Kliencie

1. W jaki sposób oraz jakie dane o Klientach zbierane są przez działy firmy, np. przez handlowców?

2. Czy gromadzone informacje przekładają się na polepszenie relacji z potencjalnymi Klientami, czy jednak kontakt z nimi jest właściwie zerowy?

3. Czy baza kontaktów jest ogólnodostępna, czy każdy z pracowników (handlowiec, manager) tworzy ją na własny użytek?

Przeanalizuj procesy, które zachodzą w Twojej firmie

4. Kto zajmuje się konkretnym Klientem i w jaki sposób to robi? Jest to jedna osoba, czy opiekunowie zmieniają się w zależności od procesu sprzedaży?

5. Czy wszystkie informacje, jakie mamy o Kliencie/potencjalnym Kliencie są zawsze aktualne i wykorzystywane w procesach sprzedaży?

6. W jaki sposób przechowywane są archiwalne informacje, które można wykorzystać w przyszłości do przygotowania, np. indywidualnej oferty.

7. Co dzieje się z dokumentami? Czy segregowane według historii Klienta, czy może wszelkie umowy, faktury i zapytania trafiają do ogólnego folderu?

Pamiętaj, że:
Każdy proces będzie wyglądał inaczej, w zależności od branży (np. produkcja czy usługi) i specyfiki firmy, bowiem Klientów inaczej traktuje detalista, a inaczej hurtownik. Różnica między B2B a B2C jest widoczna gołym okiem.[/notification]

Na wszystkie pytania może odpowiedzieć analiza przedwdrożeniowa, ale na początku dobrze jest samemu przyjrzeć się swojej firmie.

8. Co chcemy osiągać wykorzystując obecne informacje?

9. W jaki sposób możemy wykorzystać informacje o firmie, które zbieramy?

10. Czy na podstawie danych potrafimy zweryfikować, jakość pracy osoby kontaktującej się z Klientem/potencjalnym Klientem?

11. Co dały nam pozyskane dane i czy jest szansa, by przełożyły się na sprzedaż?

Pamiętaj, że:

W wielu przypadkach odpowiednio zebrane dane pozwolą zweryfikować realizację planów budżetowych i prognozować wyniki sprzedaży. Pozwala to również na zweryfikowanie, którzy Klienci są kluczowi, a których Klientów należy sobie odpuścić, ponieważ szansa sprzedaży jest bliska zeru.

Prosty CRM dla firmy i co dalej?

12. Co ma się zmienić po wprowadzeniu systemu CRM?

13. Do czego miałby służyć system?

14. Na jakich danych miałby się skupiać oraz jakie procesy miałby odzwierciedlać?

Pamiętaj, że:

To, który z systemów CRM lepiej sprawdzi się w danym przedsiębiorstwie pozwoli określić analiza przedwdrożeniowa. Dlatego nie należy szukać gotowego systemu, nazywanego „pudełkowym”, ponieważ każda branża i firma działa trochę inaczej niż konkurencyjne przedsiębiorstwo.

Wielkość firmy nie ma znaczenia. Bardziej liczą się oczekiwania firmy wobec rozwiązania. Dobór oprogramowania jest dzisiaj szeroki – biorąc pod uwagę nie tylko gotowe systemy, ale także te tworzone na zamówienie.

Program powinien być dobrany i dostosowany do procesów zachodzących w firmie, a nie odwrotnie. System CRM integrowany jest z elektronicznym obiegiem dokumentów, systemem Business Intelligence i zarządzaniem projektami. Umów się na prezentację systemu pod numerem telefonu 32 263 00 00 albo skorzystaj z formularza kontaktowego.













    Najnowsze wpisy

    CRM dla marketingu

    CRM dla marketingu

    Analizy i raporty z asystentem AI

    Analizy i raporty z asystentem AI

    CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

    CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

    Kategorie

    • Aplikacje mobilne
    • Baza wiedzy
    • Budownictwo i deweloperzy
    • Business Intelligence
    • Case Study
    • Cennik Oprogramowania
    • Connect To Biznes Cafe
    • E-commerce i B2B
    • Fotowoltaika
    • Kadry i płace
    • Konferencja
    • Księgowość
    • O firmie
    • Obieg dokumentów
    • Platforma Connecto
    • Podcast
    • Praca zdalna
    • Produkcja
    • Relacje z klientami – CRM
    • Sprzedaż i dystrybucja
    • System DMS
    • System ERP
    • Video
    • Webinarium
    • Zarządzanie projektem

    Related Posts

    CRM dla marketingu

    CRM dla marketingu

    CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

    CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

    Aplikacja CRM do pracy w terenie

    Aplikacja CRM do pracy w terenie

    logo_connecto_horizontal_white
    [email protected]
    32 263 30 65

    Biuro w Sosnowcu

    32 263 00 00
    ul. Mariacka 1 / 5
    41-205 Sosnowiec

    Biuro w Łodzi

    42 715 89 00
    ul. Łagiewnicka 54-56
    91-463 Łódź

    Biuro w Krakowie

    577 680 444
    ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
    30-644 Kraków
    • Referencje
    • Kariera
    • O nas
    • Kodeks etyczny
    • Polityka plików cookies (EU)

    Polityka prywatności | Regulamin

    Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
    Zarządzaj swoją prywatnością
    Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
    Funkcjonalne Always active
    Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
    Preferencje
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
    Statystyka
    Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
    Marketing
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
    Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
    Zarządzaj opcjami
    {title} {title} {title}