Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

Cyfryzacja firmy – na czym polega i od czego zacząć?

inBaza wiedzy, System DMS, System ERP

Nowoczesna technologia na wiele różnych sposobów usprawnia funkcjonowanie przedsiębiorstw z praktycznie wszystkich sektorów i branż. Podstawą jest korzystanie nie tylko z zaawansowanych maszyn ale przede wszystkim, odpowiednio dobranych systemów informatycznych. Wyjaśniamy, jak przebiega cyfryzacja firmy!

Na czym polega cyfryzacja firmy?

Cyfryzacja firmy jest procedurą polegającą na wprowadzaniu nowoczesnych, cyfrowych narzędzi do powszechnych procesów biznesowych, związanych z m.in. zarządzaniem, sprzedażą, marketingiem czy budowaniem relacji z kontrahentami. W praktyce skupia się na wdrażaniu odpowiednio dobranych narzędzi i technologii, które pomagają podnieść jakość oferowanych usług/produktów, umożliwiają bardziej efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów i ostatecznie prowadzą do poprawy wizerunku marki, zwiększenia konkurencyjności oraz lepszych zysków.

W ramach cyfryzacji firmy inwestuje się w nowoczesne maszyny i urządzenia, a także systemy oraz inne narzędzia informatyczne, m.in. systemy ERP przeznaczone do planowania zasobów i CRM, dedykowane do zarządzania relacjami z klientami.

Elementy cyfryzacji firmy

Implementacja kolejnych udogodnień technologicznych obejmuje kilka obszarów. Główne elementy cyfryzacji firmy to:

  • digitalizacja dokumentów i formalności – papierowe dokumenty zyskują cyfrową formę, a także wykorzystywane są narzędzia do generowania plików; wprowadzony zostaje elektroniczny obieg dokumentów, co oznacza, że wszystkie najważniejsze umowy, raporty, faktury itp. są tworzone, porządkowane, archiwizowane oraz przekazywane z pomocą dedykowanych narzędzi;
  • automatyzacja procesów – specjalne maszyny, programy i algorytmy znacznie przyspieszają i ułatwiają rutynowe działania, co pozwala odciążyć pracowników i zwiększyć ich wydajność (mogą poświęcić czas i wysiłek na ważniejsze zadania);
  • cyfrowa analiza danych – na podstawie danych pochodzących ze wspólnej bazy na bieżąco (lub na żądanie) generowane są raporty i wykresy, które umożliwiają uważniejsze monitorowanie sytuacji w firmie oraz pomagają świadomiej podejmować kluczowe strategiczne decyzje;
  • ułatwienie dostępu – nowoczesne rozwiązania sprawiają, że pracownicy różnych działów mogą szybciej i w prostszy sposób wykonywać swoje zadania, ponieważ mogą w dowolnym czasie oraz miejscu korzystać z niezbędnych narzędzi oraz informacji, także za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

System informatyczny w cyfryzacji

Jaką rolę odgrywa system informatyczny w cyfryzacji? Dobrze dobrane narzędzia IT to podstawa. Niezależnie od tego, jaki sprzęt jest wykorzystywany w organizacji, nawet przy podstawowych czynnościach niezbędne są specjalne programy i aplikacje. Najlepszym rozwiązaniem jest wdrożenie platformy modułowej, która łączy w sobie funkcjonalności różnych systemów. W ten sposób uprawnieni przedstawiciele różnych działów mogą wspólnie pracować w cyfrowym środowisku, które dostarcza im dane oraz narzędzia niezbędne do wykonywania codziennych obowiązków.

Najważniejsze, by przy wyborze systemu informatycznego w cyfryzacji kierować się tym, czy faktycznie jest dostosowany do specyfiki firmy. Doskonale sprawdzają się platformy, które są elastyczne i skalowalne. Mogą być odpowiednio spersonalizowane, a w razie potrzeby da się je odpowiednio modyfikować, tak by wszystkie funkcje były przydatne.

Zalety i możliwości systemów

Liczne zalety i możliwości systemów przeznaczonych do zarządzania różnymi obszarami firmy sprawiają, że są najpopularniejszym rozwiązaniem w zakresie cyfryzacji firmy. Z ich pomocą można w prosty sposób wynieść organizację na wyższy poziom. Przede wszystkim odpowiadają za:

  • zwiększenie efektywności (dzięki m.in. automatyzacji, lepszemu wykorzystaniu danych oraz ułatwieniu i przyspieszeniu wielu procesów);
  • poprawę relacji z klientami (dzięki m.in. lepszej komunikacji, łatwiejszemu dostępowi do danych, zautomatyzowanej obsłudze, większej możliwości personalizacji oferty);
  • poprawę wizerunku (dzięki m.in. stosowaniu skuteczniejszych działań marketingowych oraz podniesieniu jakości produktów, usług, obsługi i relacji biznesowych),
  • wdrażanie innowacji (dzięki m.in. szybszemu i łatwiejszemu rozwojowi nowych produktów/usług);
  • zwiększenie konkurencyjności (dzięki m.in. bardziej świadomemu zarządzaniu, szybszemu dostosowywaniu się do warunków na rynku oraz oczekiwań klientów oraz rozsądniejszemu gospodarowaniu budżetem i zasobami).

Chcesz korzystać z zalet i możliwości systemu, który pomoże Ci rozwijać Twój biznes? Idealnym wyborem będzie Platforma Connecto – prosta i opłacalna opcja na dynamiczną cyfryzację firmy. Przed zakupem możesz poznać jej wszystkie funkcje oraz przekonać się, jak sprawdza się w praktyce. Umów się na spotkanie, na którym konsultanci Connecto omówią działanie systemu oraz odpowiedzą na wszystkie pytania. Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 32 263 00 00.

Najnowsze wpisy

CRM dla marketingu

CRM dla marketingu

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Kategorie

  • Aplikacje mobilne
  • Baza wiedzy
  • Budownictwo i deweloperzy
  • Business Intelligence
  • Case Study
  • Cennik Oprogramowania
  • Connect To Biznes Cafe
  • E-commerce i B2B
  • Fotowoltaika
  • Kadry i płace
  • Konferencja
  • Księgowość
  • O firmie
  • Obieg dokumentów
  • Platforma Connecto
  • Podcast
  • Praca zdalna
  • Produkcja
  • Relacje z klientami – CRM
  • Sprzedaż i dystrybucja
  • System DMS
  • System ERP
  • Video
  • Webinarium
  • Zarządzanie projektem

Related Posts

Analizy i raporty z asystentem AI

Analizy i raporty z asystentem AI

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

Wszystkie sprawy w jednym miejscu z Connecto Neon

logo_connecto_horizontal_white
[email protected]
32 263 30 65

Biuro w Sosnowcu

32 263 00 00
ul. Mariacka 1 / 5
41-205 Sosnowiec

Biuro w Łodzi

42 715 89 00
ul. Łagiewnicka 54-56
91-463 Łódź

Biuro w Krakowie

577 680 444
ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
30-644 Kraków
  • Referencje
  • Kariera
  • O nas
  • Kodeks etyczny
  • Polityka plików cookies (EU)

Polityka prywatności | Regulamin

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
Zarządzaj swoją prywatnością
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}