• System do sprzedaży

    Data publikacji: 22 marca 2019

    System do sprzedaży Connecto
    [Głosów:0    Średnia:0/5]

    System do sprzedaży to ogólne pojęcie, które zawiera w sobie narzędzia takie jak system ERP z modułami magazynowymi i sprzedażowymi jak i system CRM, którego celem jest wsparcie działu handlowego i marketingu w codziennych czynnościach, których celem jest pozyskanie i utrzymanie klienta. Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się o rozwiązaniach IT, które wspierają procesy sprzedażowe i marketingowe.

    System do sprzedaży

    System do sprzedaży w kontekście wystawiania faktur to inaczej jeden z modułów systemu ERP, który odpowiedzialny jest za wystawianie dokumentów sprzedażowych takich jak faktury sprzedażowe, faktury zaliczkowe, korekty do faktur itp. Często do systemu sprzedażowego jako system do wystawiania faktur, dołącza się system magazynowy. W przypadku czołowych rozwiązań ERP, są to zintegrowane moduły jednego systemu. Zapytaj o system poprzez poniższy formularz lub zadzwoń 32 263 00 00.

    Zapytaj o system do sprzedaży

    Użytkownik może stworzyć fakturę sprzedażową i wybrać produkty znajdujące się na magazynie. Po zatwierdzeniu faktury, system do sprzedaży automatycznie wykona dokument WZ w module magazynowym, czyli wydanie zewnętrzne, które zdejmie ze stanu wskazaną ilość towarów. Zintegrowany system ERP, posiadający moduł kasowo-bankowy i preliminarz płatności, automatycznie doda wpis powiązany z fakturą, który opisywał będzie planowany termin i kwotę płatności, co pozwoli na budowanie raportów cashflow.

    Oprogramowanie do handlu to nie tylko system do sprzedaży, ale też inne systemy i mniejsze aplikacje, które wspierają dział handlowy w codziennych czynnościach. System do obsługi zamówień, oprogramowanie CRM czy aplikacja do integracji systemu sprzedażowego z centralką telefoniczną to przykłady takich rozwiązań.

    Program do obsługi zamówień

    Program do obsługi zamówień to narzędzie, które jest nieodzowne do pracy z większą ilością klientów, zwłaszcza w branży produkcyjnej i handlowej. Bardzo często program do obsługi zamówień rozumiany będzie jako platforma B2B, na której klienci składać będą mogli zamówienia lub w innych przypadkach zapytania ofertowe, w oparciu, o które powstawać będą oferty. Aby odwzorowywać skomplikowane procesy w programie do obsługi zamówień, powinien być on częścią programu do obiegu dokumentów lub systemu CRM albo powinien być on otwarty na integracje z takimi narzędziami.

    Jeżeli program do obsługi zamówień spełnia powyższe warunki, istnieje możliwość, aby skonfigurować go w taki sposób, aby odzwierciedlał nawet najbardziej skomplikowany proces rejestracji i przetwarzania zamówień. Nowoczesne systemu CRM i Obiegu Dokumentów wyposażone w moduł do obsługi zamówień mogą przykładowo przechowywać indywidualne cenniki i ustalenia handlowe dla każdego klienta i w oparciu o nie generować indywidualne oferty, przekształcane później w zamówienia. Klient może również śledzić realizację zamówienia oraz pobrać fakturę.

    Niektóre firmy decydują się iść nawet krok dalej i w ramach platformy do zamówień, klient może również rejestrować reklamacje i przeglądać pełen zakres oferty towarowej i usługowej wraz z opisami i załącznikami, oraz korzystać z kalkulatorów produktów niestandardowych (na wzór konfiguratorów na stronach dealerów samochodowych). Oprogramowanie dla handlu powinno być więc elastyczne i pozwalać na wdrażanie nowych, innowacyjnych rozwiązań.

    Program do działu sprzedażowego

    Program do działu sprzedażowego rozumiany jako CRM to codzienne narzędzie pracy dziesiątek tysięcy handlowców w całej Polsce. Rozwiązanie to skupia wszystkie informacje i czynności jakie wykonywane są przez pracownika działu sprzedażowego w czasie swojej pracy. Warto szukać takiego programu do działu sprzedażowego, który będzie elastyczny i skalowalny ? tj. będzie w stanie nadążyć za ciągłym rozwojem twojej organizacji. Podstawowe funkcje systemu CRM, czyli programu do działu sprzedażowego to między innymi:

    Rejestracja kluczowych danych o klientach oraz powiązanych z nimi osobach

    Kalkulacja i tworzenie ofert dla klientów w oparciu o bazę danych towarów i usług

    Planowanie i rejestracja kontaktów z klientem

    Planowanie, realizacja i usprawnianie strategii sprzedażowej

    Zarządzanie kampaniami marketingowymi

    Tworzenie analiz sprzedażowych – lejka sprzedażowego, pipeline itp.

    Zapytaj o system poprzez poniższy formularz lub zadzwoń 32 263 00 00.

    Zapytaj o system do sprzedaży