Help Desk
Connecto
ue_top
Help Desk
  • Start
  • O nas
  • Oferta
    • Col 1
      • Produkty
        • Platforma Connecto
        • Comarch ERP Optima
        • Comarch ERP XL
        • Connecto Neon
    • Col 2
      • Rozwiązania
        • Faktura kosztowa
        • KSeF
        • Archiwizacja dokumentów
        • Budżetowanie
        • Księga kancelaryjna
        • Obieg dokumentów
        • Narzędziownia
        • Oferty
    • Col 4
      • Branże
        • Budownictwo
        • Chemiczna
        • HVAC
        • Fotowoltaika
        • Handel i dystrybucja
        • Kultura
        • Produkcja
        • Serwis
        • Wydawnictwa
  • Referencje
  • Blog
  • Podcast
  • Kariera
  • Kontakt
Connecto

System informatyczny potrzebny każdej firmie?

inSystem DMS, System ERP

Co jakiś czas spotykamy się z zapytaniami od właścicieli firm, czy na pewno system informatyczny jest niezbędny, by jeszcze sprawniej funkcjonować? Bez wątpienia jest to spore ułatwienie, ale na działanie oprogramowania składa się wiele czynników. Trzeba zadbać o każdy szczegół od prezentacji systemu, po analizę przedwdrożeniową, aż końcu po konfigurację oprogramowania i szkolenie użytkowników.

Spis treści

  • System informatyczny to nie tylko cena
    • Czy oprogramowanie sprawdzi się w mojej firmie?
    • Jaki system będzie dla mnie najlepszy?
    • Co dalej po wdrożeniu oprogramowania?

System informatyczny to nie tylko cena

To dość jasne, że systemy informatyczne nie powinny być wybierane według ceny. Jednak w dalszym ciągu klienci kierują się zasadą, by nie wydać za dużo albo wręcz przeciwnie, sądzą, że najdroższy będzie najlepszy. A z tym bywa różnie. Niektóre tańsze systemy działają lepiej niż te, których wdrożenie liczy się w setkach tysięcy.

Należy pamiętać, że cena końcowa w wielu przypadkach uzależniona jest od ilości stanowisk, na których ma działać system, jego sposobu działania (np., w jaki sposób ma wyglądać obieg dokumentów) oraz wyboru modułów. Różnica wynika również z tego, że system informatyczny, który jest gotowy (nazywany pudełkowym) jest tańszy niż tworzony na zamówienie, pod wymagania i oczekiwania użytkownika. Nie ma znaczenia czy jest to system ERP czy DMS

Dlatego szukając systemu do zarządzania firmą w pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na jego funkcjonalność, interfejs, model wsparcia serwisowego i to czy spełni wymagania przedsiębiorstwa, a dopiero potem na cenę.

Czy oprogramowanie sprawdzi się w mojej firmie?

Systemy informatyczne wpływają na funkcjonowanie od razu po wdrożeniu. Wszelkie wątpliwości rozwieje analiza przedwdrożeniowa, dzięki której można ustalić, jakie moduły są niezbędne w firmie i jak mają działać.

W analizie przedwdrożeniowej mogą wziąć udział nie tylko właściciele czy kierownicy, ale również pracownicy, którzy będą korzystać z oprogramowania. Warto posłuchać, z czym mają największy problem podczas codziennej pracy, co mogłoby działać szybciej, a co przeszkadza. Wewnętrzna dyskusja i ustalenia połączone z analizą przedwdrożeniową przyniosą dobry efekt w przyszłości.

Nasi specjaliści po analizie i rozpoczęciu procesu wdrażania systemu są cały czas w kontakcie z klientem, gdyby ten zdecydował się na wprowadzenie zmian.

System informatyczny - Business Intelligence
fot. System informatyczny – Connecto DMS – Business Intelligence

Jaki system będzie dla mnie najlepszy?

Podobnie jak wyżej, również i tu wiele wyjaśni analiza przedwdrożeniowa. Określenie profilu działalności firmy, jej potrzeb i budżetu nakreśli obszar działania i modułów niezbędnych w przedsiębiorstwie. Nie ma jednej ścieżki ukazującej, które rozwiązanie jest najlepsze. Przykładem mogą być dwie firmy z branży handlowej: firma A oraz B.

Przykład 1.

Firma A zatrudnia 70 osób, w tym 10 handlowców i 2 księgowe. W takim przedsiębiorstwie sprawdzi się elektroniczny obieg dokumentów i usprawni przepływ faktur, umów i zapytań ofertowych po całej firmie. Pozwoli na dotarcie do konkretnej informacji osobie, która w danym momencie jej potrzebuje. Nie ma potrzeby wykonywania kilku telefon i wysyłania maili z zapytaniem, gdzie znajduje się dokument. Wystarczy, że skorzysta z wyszukiwarki systemowej.

Handlowcom firmy A też będzie łatwiej. Wykorzystując system CRM zobaczą ostatnie ustalenia z klientem, zaplanują termin, w którym mają się po raz kolejny skontaktować, a dzięki całej historii działań są w stanie przygotować indywidualną ofertę. Historia ta przydaje się również w momencie, gdy jeden z handlowców przebywa na urlopie – wtedy, w nagłym przypadku kolega z działu może przejąć jego obowiązki, mając odpowiednią wiedzę o kontrahencie.

Trzecie rozwiązanie to system dla księgowości. Dzięki niemu mamy porządek w papierach, a praca księgowych idzie sprawniej. Należy pamiętać, by system informatyczny jednolity plik kontrolny obowiązujący od 1 lipca br. w dużych przedsiębiorstwach.

Przykład 2.

Firma B zatrudnia 20 osób, w tym 2 handlowców, ale księgowość prowadzi dla nich biuro rachunkowe.  Właścicielom firmy B zależy na sprawnym przepływie informacji i dokumentów, dlatego chcą zainwestować w elektroniczny obieg dokumentów i system CRM, by handlowcy mieli jeszcze większą skuteczność. System do księgowości nie będzie potrzebny, bowiem zlecają ją na zewnątrz.

Jednak zarząd firmy chciałby otrzymywać raporty o działaniach, które będą mogli na bieżąco analizować i podejmować decyzje wpływające na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Tworzenie raportów i analiz umożliwia business intelligence. Udowodniliśmy, że rozwiązanie te sprawdza się w każdej branży.

Opisane powyżej sytuacje to tylko przykłady, które mają zobrazować działanie oraz korzyści inwestycji w systemy informatyczne Konfiguracje systemu są dowolne i nie ma żadnych ograniczeń.

Co dalej po wdrożeniu oprogramowania?

Specjaliści Connecto po wdrożeniu oprogramowania dla firmy przeprowadzają szkolenie. Biorą w nim udział osoby, które mają korzystać z nowego systemu. Użytkownicy są szkoleni z tego, co jest im naprawdę potrzebne. Wszystko jest odpowiednio podzielone w taki sposób, by np. księgowa uczyła się tylko swojego obszaru, bez wnikania w to jak działa moduł przeznaczony do produkcji. Zapraszamy do kontaktu w sprawie prezentacji systemu pod numerem telefonu 32 263 00 00 oraz skorzystania z poniższego formularza.













    Najnowsze wpisy

    CRM dla marketingu

    CRM dla marketingu

    Analizy i raporty z asystentem AI

    Analizy i raporty z asystentem AI

    CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

    CRM i AI wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz

    Kategorie

    • Aplikacje mobilne
    • Baza wiedzy
    • Budownictwo i deweloperzy
    • Business Intelligence
    • Case Study
    • Cennik Oprogramowania
    • Connect To Biznes Cafe
    • E-commerce i B2B
    • Fotowoltaika
    • Kadry i płace
    • Konferencja
    • Księgowość
    • O firmie
    • Obieg dokumentów
    • Platforma Connecto
    • Podcast
    • Praca zdalna
    • Produkcja
    • Relacje z klientami – CRM
    • Sprzedaż i dystrybucja
    • System DMS
    • System ERP
    • Video
    • Webinarium
    • Zarządzanie projektem

    Related Posts

    E-Doręczenia – czym są i od kiedy będą aktywne?

    E-Doręczenia – czym są i od kiedy będą aktywne?

    Systemy informatyczne w 2025 – na co warto postawić?

    Systemy informatyczne w 2025 – na co warto postawić?

    ERP dla produkcji

    ERP dla produkcji

    logo_connecto_horizontal_white
    [email protected]
    32 263 30 65

    Biuro w Sosnowcu

    32 263 00 00
    ul. Mariacka 1 / 5
    41-205 Sosnowiec

    Biuro w Łodzi

    42 715 89 00
    ul. Łagiewnicka 54-56
    91-463 Łódź

    Biuro w Krakowie

    577 680 444
    ul. Gen. Henryka Kamieńskiego 51
    30-644 Kraków
    • Referencje
    • Kariera
    • O nas
    • Kodeks etyczny
    • Polityka plików cookies (EU)

    Polityka prywatności | Regulamin

    Wszelkie prawa zastrzeżone przez Connecto sp. z o.o. | KRS 0000237462 | NIP 6443243561 | Kapitał zakładowy 55.000,00 PLN
    Zarządzaj swoją prywatnością
    Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
    Funkcjonalne Always active
    Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
    Preferencje
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
    Statystyka
    Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
    Marketing
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
    Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
    Zarządzaj opcjami
    {title} {title} {title}